FANDOM

"Turaga Nokama mieszka w pływającej wiosce Ga-Koro. Jest ona zbudowana z silnych, elastycznych wodorostów, dryfujących w wodach poniżej zapierających dech w piersiach białych klifów. Położone w zatoce Gali w północno-wschodniej części wyspy, Ga-Koro jest otoczone przez wiry wodne i silne prądy morskie, które wciągają nieostrożnych pływaków na dno oceanu. Wioska mieści się nad podwodnym światem, o którym wiadomo niewiele."
BIONICLE.com
Ga-Koro
Ga-Koro
Wioska
Mieszkańcy Ga-Matoranie, Toa Gali, Turaga Nokama (wszyscy dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Mata Nui (Ga-Wahi)
Status Zniszczone

Ga-Koro to mieszcząca się niegdyś w Zatoce Naho w Ga-Wahi wioska Wody i dawniejszy dom Ga-Matoranek z Mata Nui.

Historia

Po przybyciu na Mata Nui z uratowanymi przed Visorakami Matoranami, Turaga Nokama wybrała obszar Zatoki Naho jako nowy dom dla wodnego plemienia. Ga-Koro zostało zbudowane przy użyciu części Sterowców, Sfer Matoran i miejscowej roślinności. Budowę wioski na moment przerwało zjawienie się Tarakavy Nui, ale Rahi zostało przepędzone, a budowa wznowiona.

500 lat po Wielkim Kataklizmie, atak wielkiej kałamarnicy zniszczył część osady, lecz dzięki wspólnym wysiłkom Ga-Matoranek, głównie Amayi, bestia została pokonana, a wioska niedługo potem naprawiona.

Quest Ga-Koro

Gali w Ga-Koro

W czasach przybycia Toa Mata, Ga-Koro zostało zaatakowane przez zainfekowaną Tarakavę. Rahi zamknęło mieszkanki wioski w chacie z lilii i zatopiło ją, niszcząc pompę. Macku jako jedyna uciekła i poinformowała Takuę o ataku oraz poprosiła o pomoc, sama zaś poszła szukać Gali. Takua pomógł wydostać się Ga-Matorankom i Turadze Nokamie na powierzchnię, lecz Tarakava znowu się pojawiła i już miała zaatakować Nokamę, gdy nagle przybyła Gali i pokonała Rahi, a Ga-Matoranki odbudowały wioskę.

W czasach inwazji Bohroków, Ga-Koro zostało zaatakowane przez Pahraki, którym nie udało się przedrzeć do wioski z powodu zniszczenia przejścia z lilii. Bohroki zniszczyły jednakże Wodospad Naho i przeszły po gruzach do wioski. Na ich drodze stanęły Boxory, lecz Pahraki wrzuciły je do wody; podczas walki zniszczeniu uległa także dalsza droga do Ga-Koro. Z pomocą Krana Vu Pahraki dostały się do osady, w międzyczasie jednak Toa Mata pokonali królowe Bahrag i Bohroki zostały dezaktywowane. Wszystkie zniszczenia naprawiono, a wioska uległa obszernej rozbudowie.

Ga-Koro Map Detail

Mapa rozbudowanego Ga-Koro

Jakiś czas potem, Tahnok-Kal i Lehvak-Kal ukradły Symbol Nuva Toa Gali z Ga-Koro. Po pokonaniu Bohrok-Kal Symbol wrócił na swoje miejsce, zorganizowano także wielki Turniej Kolhii. W Ga-Koro rozegrał się mecz między drużyną gospodarzy a Onu-Koro, który drużyna z Ga-Koro wygrała.

Matoranki przeniosły się z Ga-Koro do Ga-Metru po tym, jak Metru Nui zostało na nowo odkryte. Potem przebudzone przez Toa Nuva Bohroki zniszczyły wioskę w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W tym wymiarze, osada mieszcząca się opodal regionu Bota Magna na Spherus Magna, w której mieszkały Ga-Matoranki, nosiła nazwę Ga-Koro.

Krajobraz

Ga-Koro zostało zbudowane na unoszących się na wodzie ogromnych liliach w Zatoce Naho nieopodal plaży w północno-wschodniej części wyspy Mata Nui. Ga-Matoranki przemieszczały się po wiosce za pomocą specjalnych mostów i mieszkały w domach złożonych z grubych wodorostów. Harakeke było często spotykaną rośliną w Ga-Koro, podobnie jak bambus. Bezpośrednio pod wioską mieścił się Wschodni Ogród.

BtG Gali Nuva Screenshot 4

Ga-Koro w BIONICLE: The Game

Ga-Koro uległo poważnym zniszczeniom wskutek ataku Pahraków. Po pokonaniu rojów Bohrok, osada została naprawiona i rozbudowana wspólnymi siłami Ga-Matoranek i przeprogramowanych Bohroków. W centrum Ga-Koro znajdowała się lilia, na której organizowano zebrania i z której można było dostać się do innych części wioski, takich jak chata Turagi Nokamy czy niewielki port. W dalszej części osady znajdowało się także boisko do Kolhii.

Mieszkańcy

Ga-Matoranie

Ga-Matoranki były głównymi mieszkankami Ga-Koro. Zajmowały się takim zajęciami jak przędzenie lnu, żeglarstwo czy hodowla Harakeke. Bardziej pojemne płuca i możliwość wytrzymania pod wodą dłużej, niż w wypadku innych typów Matoran, sprawiały, że Ga-Koro było idealnym domem dla Ga-Matoranek.

Ważni dawni mieszkańcy

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Promocyjne

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Płyty CD

Gry planszowe

Gry karciane