FANDOM

"Okolica pogrążona była w głębokiej ciszy. Miejsce to uważało się za najspokojniejszy dystrykt Metru Nui, dom uczonych i naukowców. Często dało się tu słyszeć jedynie szum wodospadów Protodermis."
— Narrator, Tajemnica Metru Nui
Ga-Metru
LoMN Ga-Metru
Miejsce
Mieszkańcy Ga-Matoranie (dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Metru Nui
Status Zdemontowane
Ga-Metru to wodny dystrykt miasta Metru Nui, położony na północy, słynący ze spokojnej atmosfery i mieszczących się tu szkół oraz Laboratoriów Protodermis. Znajdowała się tu także wspaniała Wielka Świątynia.

Historia

Ga-Metru było drugim skonstruowanym dystryktem Metru Nui.

Ga-Metru

Ga-Metru

Ga-Metru uważano za najspokojniejsze Metru oraz to, które Wielki Duch lubił najbardziej. Wielka Świątynia oraz liczne szkoły czyniły Ga-Metru ośrodkiem duchowym i edukacyjnym miasta. W szkołach Ga-Metru mieszkańcy pogłębiali swoją wiedzę w zakresie historii, dyplomacji, translatoryki czy biologii. To także tutaj pozyskiwano płynną Protodermis z oceanu, oczyszczano ją i rozprowadzano do reszty dystryktów. Większą część pracy w tym Metru wykonywali członkowie innych plemion Matoran, po to, by Ga-Matoranki mogły skupić się na nauce.

Podczas Wojny Domowej Matoran, Ga-Metru starało się pozostać neutralne, lecz ostatecznie opowiedziało się po stronie Ta-Metru.

Ga-Metru było także miejscem spotkania Toa Mangai Nidhikiego z członkinią Mrocznych Łowców, Lariską, w trakcie której Toa zdradził swoje miasto i zgodził się wpędzić resztę obrońców w pułapkę. Toa Lhikan przejrzał jednak postęp i sam zastawił pułapkę na Mrocznych Łowców, która zaowocowała wygnaniem Nidhikiego z Metru Nui i zakończeniem trwającej wojny Toa z organizacją najemników.

Wiele lat później, Lhikan został jedynym Toa stojącym na straży Metru Nui. Uświadomiwszy sobie o prawdziwej naturze Turagi Dume, udał się do Wielkiej Świątyni w Ga-Metru, by zabrać stamtąd Kamienie Toa i następnie wręczyć je szóstce Matoran. Zaczął od Nokamy z Ga-Metru, po czym udał się do pozostałych dystryktów. Niedługo potem Matoranie przybyli do Wielkiej Świątyni i zostali przemieni w Toa Metru.

Nokama Hordika overlooking Ga-Metru

Toa Hordika Nokama spogląda na Ga-Metru zajęte przez Visoraki

Ga-Metru uległo poważnym zniszczeniom wskutek Wielkiego Kataklizmu i późniejszej inwazji Visoraków na miasto. Po tysiącu lat Matoranie powrócili do Metru Nui i zajęli się odbudową Ga-Metru. Ga-Matoranki zamieszkały w Po-Metru na czas odbudowy ich domów w tym dystrykcie. Ga-Metru zostało przywrócone do dawnej świetności dzięki użyciu Włóczni Artakhi.

Uderzenie fragmentu Aqua Magna w głowę Robota Wielkiego Ducha podczas bitwy Teridaxa z Mata Nui niemal całkowicie zniszczyło Ga-Metru. Pozostałości dystryktu zostały potem zdemontowane przez ludność Wszechświata Matoran po emigracji na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tej rzeczywistości, w Ga-Metru powstał Ośrodek Reedukacji, prowadzony przez Karzahniego i Toa Mata Gali. Po śmierci Gali w wyniku rebelii, Karzahni prowadzi go sam.

Ważne aspekty

Ważni dawni mieszkańcy

Flash Ga-Metru

Panorama Ga-Metru

Znaczące lokacje

  • Fontanny Mądrości - piękne ozdobne fontanny płynnej Protodermis;
  • Wielka Świątynia - poświęcone Mata Nui sanktuarium i jedno z najważniejszych miejsc na Metru Nui. Mieściło się tam Suva#Toa Suva, będące zdaniem wielu źródłem mocy Toa;
  • Wodospady Protodermis
  • Szkoły Ga-Metru - znajdowały się w nich także Laboratoria Protodermis;
  • Wiry Energii Matoran - miejsce, w którym Matoranie z całego miasta zbierali się raz do roku, by uzupełnić zapasy energii;
  • Latarnie morskie - budynki umiejscowione przy wybrzeżu do oznaczania drogi statkom.

Cytaty

"Ze wszystkich Metru, to było jego najmniej ulubione. Wyglądało po prostu tak czysto i porządnie. Miał wrażenie, że gdyby trochę wody wylało się na ulicę, wezwano by pół tuzina Vahki i ogłoszono alarm w całej dzielnicy."
— Myśli Nidhikiego, Narodziny Mrocznego Łowcy

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Opowiadania

Animacje

Filmy

Płyty CD

Zobacz też