FANDOM

"Chciałem uciec od gniewu, ale on i tak przyszedł za mną do tego spokojnego miejsca."
— Gaardus, Sprawujący Władzę
Gaardus
Ta-Matoran
Noimage
Kanohi Nieznana
Moce Żadne
Narzędzia Nieznane
Przemieniony
Set Who Am I Character
Kanohi Hau
Moce Teleportacja, wyczulone zmysły
Narzędzia Miecze, sierp
Status Żywy
Lokalizacja Czerwona Gwiazda

Gaardus jest byłym Matoraninem, zmutowanym przez grupę nieuczciwych Duchów Nynrah.

Biografia

Gaardus był kiedyś normalny Ta-Matoraninem we Wszechświecie Matoran. Ponad 80.000 lat temu, został zabrany i zmieniony przez grupę zesłanych Duchów Nynrah, którzy próbowali zrobić żywą broń. Jednak w końcu uciekł ze swojego aresztu, i zaczął polowania na nich, dopóki nie zabił ich wszystkich. On pozostał w wiosce, gdzie był przechowywany, nawet po ich śmierci, w związku z Czerwoną Gwiazdą. Gaardus się go do Red Star, ale w końcu po lewej stronie. Gaardus stworzył to do Czerwonej Gwiazdy, ale ostatecznie pozostał.

Po śmierci Teridaxa, Gaardus ewakuował Wszechświat Matoran, szukających spokoju z dala od Matoran. Przyszedł po Tren Kroma i miał polować na istotę, gdy Tren Krom rozesłał telepatyczny krzyk, przekazujący obraz Czerwonej Gwiazdy. Tren Krom został wkrótce zamordowany, choć Gaardus nie był w stanie zobaczyć, kto był mordercą. Szybko został zestrzelony w powietrzu przez Toa Nuva Kopaka, który badał morderstwo z Pohatu. Dwaj uznali Gaardusa jako mieszkańca Wszechświata Matoran, a Gaardus wyjaśnił swoją historię. Po przypomnieniu Czerwonej Gwiazdy, Kopakę zaintrygowało, i szukali sposobu, aby tam podróżować. Gaardus niechętnie ujawnił, że mógł się tam przenieść, i Kopaka przekonał go, żeby teleportować ich w Gwiazdę. Wkrótce spotkali grupę Purpurowych i Czarnych Istot, z których jeden rozpoznał Gaardusa, co skłoniło ich do wyciągnięcia broni.

Zdolności i Cechy

W wyniku nieuczciwych eksperymentów Duchów Nynrah, Gaardus posiada skrzydła, które może wykorzystać w lot i ma wielką siłę, jak również wzmocnione zmysły. Ma też zdolność teleportacji do miejsc, w których przedtem był, którą nadano mu aby skutecznie polował. Gardzi Matoran z powodu okrucieństwa do niego, i nie uważa się za jednego z tego gatunku.

Maska i Narzędzia

Gaardus nosi Kanohi Hau, i używa płomienia w kształcie miecza.

Informacje o Zestawie

CGI Who Am I Character

Gaardus w formie zestawu

Gaardus jest kombinerem wszystkich sześciu zestawów wydanych w 2010 roku, linii BIONICLE Stars; Rahkshi, Piraka, Gresh, Tahu, Takanuva i Skrall. Instrukcja dla zestawu została wydana na BIONICLE.com

Ciekawostki

  • Gaardus po raz pierwszy został wprowadzony jako nienazwany kombiner z tyłu ostatniego komiksu BIONICLE, Odrodzenie. Odbył się konkurs "Who Am I?", prosząc uczestników, aby wysyłali eseje dotyczące jego historii i mocy. Zwycięski projekt został stworzony przez Elizabeth Schroeder, a także dostosowany do opowiadania Grega Farshteya.

Pojawienia

Linki Zewnętrzne