Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Chciałem uciec od gniewu, lecz on podążył za mną nawet w to spokojne miejsce."
— Gaardus, Sprawujący Władzę
Gaardus
Noimage
Ta-Matoranin
Kanohi Nieznana
Moce Żadne
Narzędzia Nieznane
CGI Who Am I Character
Przemieniony
Kanohi Hau
Moce Teleportacja, wyczulone zmysły
Narzędzia Miecze, sierp
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

Gaardus jest byłym Matoraninem, zmutowanym przez grupę zbuntowanych Duchów Nynrah.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Gaardus był kiedyś zwyczajnym Ta-Matoraninem żyjącym we Wszechświecie Matoran. Ponad 80 000 lat temu został porwany i przemieniony przez grupę zbuntowanych Duchów Nynrah, którzy próbowali stworzyć z niego żywą broń. Gaardus uciekł z niewoli i zaczął polować na swoich oprawców, dopóki nie zabił ich wszystkich. Pozostał w wiosce Duchów Nynrah nawet po ich śmierci, oczekując, że zostaną oni zesłani z powrotem do Wszechświata Matoran z Czerwonej Gwiazdy, dając mu szansę zabić ich raz jeszcze.

Po pewnym czasie Gaardus zmarł i został teleportowany na Czerwoną Gwiazdę w celu naprawy, a następnie wysłano go z powrotem do Wszechświata Matoran. Niedługo potem system teleportacji istot z Czerwonej Gwiazdy przestał działać, a winą za to Kestora obarczyły Gaardusa.

Spherus Magna[]

Po bitwie o Bara Magna, w wyniku której Wszechświat Matoran uległ uszkodzeniom i stał się niezdatny do zamieszkania, Gaardus przeniósł się na Spherus Magna, szukając spokojnego miejsca z dala od Matoran.

Kiedy polował w dżungli Bota Magna, niespodziewanie pojawił się przy nim Tren Krom. Gaardus już miał go zaatakować, lecz Tren Krom użył swoich mocy telepatycznych do wywołania u niego ogromnego bólu. Zjawiła się kolejna istota, a wtem silny podmuch powietrza odrzucił Gaardusa, na krótko przed zamordowaniem Tren Kroma przez przybysza. W umyśle Ta-Matoranina pojawił się niespodziewanie obraz Czerwonej Gwiazdy.

Gaardus schował się na drzewie, lecz zrzucił go stamtąd Toa Nuva Kopaka, badający morderstwo razem z Pohatu. Toa rozpoznali Gaardusa jako istotę pochodzącą ze Wszechświata Matoran, a wtedy przemieniony Matoranin opowiedział im swoją historię. Wzmianka o Czerwonej Gwieździe zaintrygowała Kopakę, który zaczął szukać sposobu, by się tam dostać. Gaardus z wahaniem wyjawił, że mógł ich tam teleportować, do czego ostatecznie przekonał go Toa Lodu.

Po przybyciu na miejsce Gaardus i Toa niemal od razu napotkali grupę Kestora, z których jeden rozpoznał Matoranina, zmuszając przybyszów do wyciągnięcia broni. Kestora oskarżyły Gaardusa o uszkodzenie systemu teleportacji istot z Czerwonej Gwiazdy, a ten wyjawił, że właśnie to było powodem, dla którego nie chciał wracać. Kiedy Pohatu rozbroił Kestora, istoty zaczęły dywagować, co zrobić z intruzami, jednak Gaardus teleportował się z powrotem na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności[]

W wyniku eksperymentów Duchów Nynrah Gaardus posiadł skrzydła oraz wielką siłę, jak również wzmocnione zmysły. Ma też zdolność teleportacji do miejsc, w których przedtem był, którą nadano mu, aby skutecznie polował. Gardzi Matoranami z powodu ich okrucieństwa i nie uważa się za jednego z ich gatunku.

Maska i broń[]

Gaardus nosi Kanohi Hau i używa płomiennego miecza.

Informacje o zestawie[]

Gaardus jest kombinerem wszystkich sześciu zestawów wydanych w 2010 roku z serii BIONICLE Stars: Rahkshi, Nektanna, Gresha, Tahu, Takanuvy i Skralla. Instrukcja ukazała się na BIONICLE.com

Ciekawostki[]

  • Gaardus po raz pierwszy został ujawniony jako nienazwany kombiner z tyłu ostatniego komiksu BIONICLE, Odrodzenie. Odbył się konkurs "Who Am I?", prosząc uczestników, aby wysyłali opisy dotyczące jego historii i mocy. Zwycięski projekt został stworzony przez Elizabeth Schroeder i zaadaptowany w opowiadaniu Grega Farshteya.

Pojawienia[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement