FANDOM

Gadjati
Gadjati
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznane

Mata Nui: Rzeźbiarz

Maska Rau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Gadjati był Po-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Gadjati żył i pracował w Po-Metru. Potem został złapany przez Vahki i uśpiony w Kapsulniku.

Mata Nui

Po przebudzeniu się na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze na skutek działania kapsuły. Matoranin pomagał w budowie wioski Po-Koro pod przewodnictwem Turagi Onewy.

Gadjati ciężko pracował w branży rzeźbiarskiej, przygotowywał kamienie i głazy dla rzeźbiarzy. Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę.

Kiedy w wiosce Kamienia zjawiła się Hahli, by trenować do rozgrywek Kolhii, Gadjati powiedział: Potrzeba wielu Matoran, żeby wyrzeźbić wielką statuę. Razem wypełniamy nasze przeznaczenie. Mata Nui nauczył Po-Matoran cnót Jedności i Przeznaczenia, i dzięki temu, nauczyliśmy się Zasady!

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Gadjati i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Gadjati zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot z Wszechświata Matoran.

Pojawienia