Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Gafna
VNOLG Gafna
Rahi
Moce Podmuchy mocy żywiołu
Status Nieznany
Lokalizacja Południowy Kontynent, Voya Nui (dawniej)

Spherus Magna (obecnie)

Gafna to małe, podobne do gryzonia Rahi.

Historia[]

Gafna to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran.

Gafny zamieszkiwały głównie Południowy Kontynent, szczególnie region, który został wyspą Voya Nui. Kiedy nastąpił Wielkiego Kataklizmu, Voya Nui wystrzeliło do góry i wypłynęło na powierzchnię Aqua Magna. Wiele z tych Rahi przeżyło wynurzenie.

Pomimo często występujących na Voya Nui burz, susz, oraz erupcji wulkanów, Gafny były wśród nielicznych Rahi które rozwijały się na wyspie. Kiedy Toa Mahri zniszczyli Korytarz i odesłali Voya Nui z powrotem na jej miejsce na Południowym Kontynencie, wiele z Gafn mogło nie przeżyć zanurzenia.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, wiele Gafn wyemigrowało na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności[]

Gafny są stosunkowo nieszkodliwymi Rahi, lecz mogą stanowić problem kiedy atakują w większej grupie, wykorzystując swoje ogony do wystrzeliwania podmuchów energii. Gafny występują w sześciu odmianach: Wody, Powietrza, Ognia, Kamienia, Ziemi oraz Lodu. Każda odmiana Gafny jest przystosowana do życia w innym środowisku.

Pojawienia[]

Książki Multimedia

Przewodniki

Gry online

Advertisement