Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Gahlok Va
Gahlok Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Hak
Status Wyłączone

Gahloki VaBohrokami Va pomagającymi Bohrokom Gahlokom.

Historia[]

Gahloki Va zostały stworzone przez Wielkie Istoty do pomocy rojom Gahloków w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Gahloki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Gahlokom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa. Brały udział w ataku Gahloków na Onu-Koro, który skończył się zatopieniem podziemnej osady.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Gahloki Va przestały służyć rojom. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Rok później, Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha. Gahloki Va pomagały wtedy Gahlokom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności[]

Comic Gahlok Va

Gahloki Va w komiksie

Gahloki poruszają się wolno, ale nieustannie. Nigdy nie widziano ich przebywających w jakimś miejscu dłużej, niż dwie sekundy. Mają doskonały wzrok i słuch, więc prawie nigdy nie muszą przystawać na nasłuchiwanie czy wypatrzenie niebezpieczeństwa.

Narzędzia[]

Gahloki Va uzbrojone są w haki i noszą na plecach fioletowe Krana przeznaczone dla Gahloków.

Informacje o zestawie[]

Gahlok Va został wydany w 2002 roku jako mały zestaw, liczący 26 części. Łącząc jego elementy z Kohrakiem Va, można zbudować Rahi o nazwie Hapaka. W Japonii, Gahloki Va były również sprzedawane razem ze słodyczami Kabaya.

Artykuł o zestawie 8550 Gahlok Va na Legopedii.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

  • BIONICLE: Kolekcjonerska Książka z Naklejkami

BIONICLE

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement