FANDOM

"Wysłana z kosmosu Matoran, Maska Życia unosi się w przestrzenii kosmicznej, w ostatecznym nieznanym kierunku."
— Narrator, Mata Nui Powstaje
Galaktyczny Wszechświat
TLR Galactic Universe
Miejsce
Rezydenci Wielkie Istoty, Rezydenci Spherus Magna
Populacja Wysoka
Położenie Nieznana

Galaktyczny Wszechświat jest kosmosem w fabule BIONICLE.

Historia

MoL Wall of Stars

Nocne niebo w Masce Światła

Galaktyczny Wszechświat zawiera obiekty niebieskie, takie jak gwiazdy, planety i księżyce, a także planetoidy, mgławice i galaktyki. Wiele z tych planet zamieszkują różne rozumne istoty. Jedna planeta, zwana Spherus Magna, została rozdzielona na trzy części w zdarzeniu znanym jako Rozpad, te odłamy nazwano Bara Magna, Aqua Magna i Bota Magna.

Wysłany z planety, gigantyczny robot znany, jako Mata Nui rozpoczął długą podróż poprzez różne planety, obserwując je i czasami lądując na nich, będąc obserwatorem ich mieszkańców. Podczas powrotu ze swojej podróży, Bractwo Makuta, organizacja utworzona w celu utrzymania porządku w Mata Nui'm, zbuntowało się przeciw niemu i wypuściło wirusa, który pogrążył go w śpiączkę. To z kolei spowodowało, że ciało wyłączyło się i uderzyło w Aqua Magna.

Art Mata Nui Space Travel

Planety obserwowane przez Mata Nui

Kiedy Makuta Teridax przejął Wszechświat Matoran, uwięził ducha Mata Nui wewnątrz Kanohi Igniki i wyrzucił go z mechanicznego ciała, z Aqua Magna w Galaktyczny Wszechświat. Podróżował przez przestrzeń, do czasu, gdy grawitacja innych ciał niebieskich ostatecznie zmusiła go do lądowania na Bara Magna. Teridax póżniej poleciał z Aqua Magna na Bara Magna z zamiarem zniszczenia Mata Nui raz, na zawsze. W podróży, teleportował Helryx, Lewę, Artakhę, Axonna, Brutakę, Miseriksa, Tuyet, Hafu i Kapurę na zewnątrz swego ciała, w próżnię. Jednak oni znaleźli się potem na Bota Magna.

Pojawienia