FANDOM

"Może powinienem się zająć dziś czymś mniej niebezpiecznym, na przykład nakarmić wygłodniałe rekiny."
— Gar, Miasto Zagubionych
Gar
Noimage
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Gar to Onu-Matoranin z Mahri Nui i najlepszy przyjaciel Defilaka.

Biografia

W którymś momencie swojego życia Gar został uszkodzony i wysłany do naprawy do Karzahniego. Ten przebudował go w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od kontynentu i wypłynęła na powierzchnię Aqua Magna.

Lata później Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się od Voya Nui i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Gara zmieniło swoją formę.

Chociaż nie pamiętał nic ze swojego życia na Voya Nui, Gar ostatecznie został najlepszym przyjacielem Defilaka. Wyruszył wraz z nim oraz z Sardą i Idris na morską wyprawę, by sprawdzić, co polowało na Matoran z Mahri Nui. Okręt podwodny, którym podróżowali, został rozdarty przez Takea, gdyż czwórka Matoran wkroczyła na terytorium Pridaka.

Po krótkim przesłuchaniu przez Pridaka Gar uciekł z Idris. Dotarli na Pola Powietrzorostów, lecz tam zaatakowały ich kraby Keras. Obydwoje umarliby, gdyby Defilak ich nie znalazł i nie zabrał do Mahri Nui.

Gar pomógł również obywatelom Mahri Nui, kiedy olbrzymi Jadowity Węgorz zaatakował ich wioskę. Gar i inni Matoranie z Mahri Nui zostali później wysłani na Voya Nui, prowadzeni przez Toa Mahri. Axonn wziął ich do Jaskiń Nui, po czym wszyscy wrócili na Południowy Kontynent po zniszczeniu Korytarza przez Toa.

Po śmierci Makuty Teridaxa i uszkodzeniu Wszechświata Matoran, Gar zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Gar jest bardzo ostrożny i często kwestionuje decyzje Defilaka, zawsze jednak chce pomóc swojemu przyjacielowi. Jest również niezwykle szlachetny, gotów był poświęcić się, by uratować Idris, choć ledwo ją znał.

Podobnie jak reszta Onu-Matoran, Gar świetnie widzi w ciemnościach i jest dość silny.

Narzędzia

Podczas życia pod wodą Gar dzierżył Miotacz Powietrza.

Pojawienia