FANDOM

"Kto cię prosił, by mnie uratować? Czy nie rozumiesz? Makuta mnie zaakceptowali. Zrobili dla mnie więcej, niż Matoranie kiedykolwiek! W końcu znalazłam miejsce, do którego należałam, a ty mi je zabrałeś."
— Gavla do Toa Takanuvy, Finałowa Bitwa

Gavla
Gavla
Matoranin
Klasa Av-Matoranka, dawniej Matoranka Cienia
Tytuł/Praca Liderka Matoran Cienia (dawniej)
Maska Kaukau, Avsa (dawniej)
Status Żywa
Miejsce pobytu Spherus Magna

Gavla jest żeńską Av-Matoranką i dawniej Matoranką Cienia.

Biografia

Gavla została stworzona przez Wielkie Istoty, by brać udział w budowie Robota Wielkiego Ducha. Później wraz z innymi Av-Matoranami opuściła swój dom pod Południowym Kontynentem, by zasiedlić Karda Nui przed obudzeniem Wielkiego Ducha. Zadanie było utrudniane przez częste ataki Rahi znanych jako Avohkah, lecz wkrótce przybyli Toa Mata i pozbyli się zagrożenia. Niedługo potem, Gavla powróciła do swojego domu w jaskiniach pod Południowym Kontynentem.

Podczas Wielkiego Kataklizmu, z powodu trzęsienia ziemi część domu Av-Matoran spadła do Karda Nui, tworząc Stalaktytowe Wioski. Gavla zamieszkała wtedy w jednej z nich.

Któregoś dnia, Gavla pracowała wraz z Tanmą nad naprawianiem odstraszacza Rahi, kiedy nagle została zaatakowana przez Pijawki Cienia wypuszczone przez Makutę Chiroxa. Zmieniła się w Matorankę Cienia i została zabrana przez Makuta. Mutran dokonał w niej licznych modyfikacji, dając jej skrzydła i szpony. Służyła Vamprahowi oraz została liderką Matoran Cienia.

Vamprah & Gavla

Gavla połączona z Vamprahem

Mijały tygodnie, a kolejni Av-Matoranie padali ofiarami Makuta. Któregoś dnia, Vamprah, Chirox oraz Antroz zostali oślepieni przez Światło uwolnione podczas poświęcenia Toa Mahri Matoro. Gavla służyła wtedy Vamprahowi jako jego "oczy". Podczas jednej z bitew, na niebie pojawili się Toa Nuva, zesłani przez Artakhę, by obudzić Wielkiego Ducha.

Po tym, jak Radiak wpuścił Pohatu i Photoka w pułapkę, do walki dołączyli Kopaka oraz Lewa, wraz z Tanmą i Solekiem. W trakcie walki, Gavla i Vamprah zmierzyli się z Kopaką i jego partnerem - Vamprah użył wtedy swojej Kanohi Avsy, by wyssać część energii Kopaki. Toa Lewie i jego partnerowi udało się uniknąć schwytania, reszta jednak została wzięta do niewoli. Później, Lewa i Tanma powrócili, by uratować swoich przyjaciół, a Vamprah i Chirox wraz z Gavlą i Kiropem próbowali ich zatrzymać. Jednakże, Toa i Matoranom udało się uciec.

Kiedy Toa Nuva uwolnili się z pułapki, Gavla i Vamprah wyruszyli ich szukać. To właśnie Vamprah odkrył, że Toa Nuva znaleźli trzeci fragment Kamiennego Klucza. Wywiązała się wielka bitwa, w której udział wziął także Makuta Icarax. Potem Makuta polecieli na Bagna Sekretów, przygotować się do finałowego starcia.

Gavla została później uleczona przez krzyk Klakka, jednakże nie chciała z powrotem być Av-Matoranką, gdyż lepiej czuła się jako Matoranka Cienia.

Na rozkaz Takanuvy, Gavla i inni Av-Matoranie opuścili Karda Nui i dotarli na Metru Nui. Tam, Gavla brała udział w uroczystości na cześć przebudzenia Wielkiego Ducha w Koloseum, która została jednak szybko przerwana przez Teridaxa, objawiającego swoją władzę nad całym Wszechświatem.

Po tym, jak Mata Nui zabił Teridaxa i zrekonstruował Spherus Magna, Gavla zamieszkała na odrodzonej planecie.

Cechy i umiejętności

Gavla, mimo bycia Av-Matoranką, była chłodna i nieprzystępna jak Ko-Matoranie. Nie wierzyła w Jedność i była szczęśliwsza jako Matoranka Cienia. Jeśli miałaby wybór, dalej służyłaby Makuta. Zawsze uważała się za lepszą od innych, i z tego powodu nikt nie pałał do niej sympatią.

Jako Matoranka Cienia, mogła strzelać strumieniami Cienia.

Maska i narzędzia

Początkowo Gavla nosiła Kanohi Kaukau, ta jednak została zastąpiona przez szlachetną Avsę, kiedy Gavla stała się Matoranką Cienia. Po uleczeniu, Gavla powróciła do swej dawnej maski.

Jako Matoranka Cienia, walczyła za pomocą ostrych zębów i ostrzy, które mogły przewodzić moc Cienia.

Statystyki

Siła: 7
 
Zwinność: 7
 
Wytrzymałość: 8
 
Inteligencja: 11

Informacja o zestawie

Gavla

Gavla jako zestaw

Gavla została wydana w pierwszej połowie 2008 jako mały zestaw. Składała się z 14 części. Mógła połączyć się z Vamprahem oraz, niekanonicznie, z Bitilem.

Artykuł o zestawie 8948 Gavla na Legopedii.

Pojawienia