FANDOM

"Zasada, według której żyjemy w Po-Koro, uczy nas Strategii. Dlatego jesteśmy tacy dobrzy w Kolhii i tworzymy tak wspaniałe rzeźby."
— Golyo, Ostatnia Kronika
Golyo
Golyo
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Sprzedawca; pasterz Mahi (Mata Nui)
Maska Miru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Golyo jest pochodzącym z Metru Nui Po-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiemy o jego życiu na Metru Nui, prócz tego, że mieszkał i pracował w Po-Metru. Został uwięziony przez Vahki w Kapsulniku i uśpiony. Uratowali go Toa Metru podczas Wielkiego Ratunku.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Golyo brał udział w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy.

Golyo sprzedawał rzeźby i statuetki w Po-Koro. Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro; tam stanął do walki z przybyłymi Pahrakami. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę. Po tym wydarzeniu, Golyo został pasterzem Mahi opodal wejścia do Po-Wahi. Hahli przyszła do niego, aby polepszyć swoje umiejętności łapiąc Mahi.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Golyo i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Makuty.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty Golyo zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia