FANDOM

Golyo
Golyo
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: nieznana,

Mata Nui: sprzedawca rzeźb, pasterz Mahi

Maska Piaskowa Miru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Golyo był Po-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiemy o jego życiu na Metru Nui. Żył i pracował w Po-Metru. Został uwięziony przez Vahki w kapsulniku i uśpiony. Po tym uratowali go Toa Metru podczas Wielkiego Kataklizmu.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Po-Koro pod instrukcjami Turagi Onewy.

Golyo sprzedawał rzeźby i statuetki w Onu-Koro. Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę. Po tym wydarzeniu, Golyo został pasterzem Mahi w małym miejscu koło wejścia do Po-Wahi. Hahli poszła do niego, aby polepszyć swoje umiejętności łapiąc Mahi.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Golyo i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Golyo zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia