FANDOM

"Gorast jest świetną wojowniczką, ale gdy skończysz dyskutować o ćwiartowaniu, rzeziach, masakrach i dekapitacjach, nie ma zbyt wiele do powiedzenia."
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana
Gorast
Set Makuta Gorast
Makuta
Przydzielony Region Półwysep Tren Krom
Maska Wielka Felnas
Narzędzia Żądło
Skrzydłoostrza
Szpony
Miotacz Duchów Nynrah
Status Martwa
Wymowa Go-rast

Gorast była Makutą z Półwyspu Tren Krom i członkinią Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

Około 100 000 lat temu, Gorast została stworzona przez Wielkiego Ducha Mata Nui przy użyciu substancji znanej jako Antidermis na wyspie jednego z południowych łańcuchów Wszechświata Matoran. Jak inni Makuta, została wcielona do Bractwa Makuta, organizacji mającej na celu zachowanie porządku wszechświata i służenie woli Mata Nui. Gorast stworzyła wiele ras bestii Rahi, by zaludniły Wszechświat Matoran.

Po pokonaniu Ligi Sześciu Królestw Gorast udała się z Mutranem na terytorium Kalmaha. Choć nie znaleźli nic szczególnego, Gorast dostrzegła kilku żołnierzy i zaczęła na nich polować.

Po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui, Gorast została przypisana do obserwacji Półwyspu Tren Kroma na Północnym Kontynencie i ostatecznie stała się postrachem Matoran. Była odpowiedzialna za pokonanie hordy Visoraków po tym, jak Chirox je stworzył.

Gdy Teridax zwołał Spotkanie, by ukazać swój plan i przejąć dowództwo, Gorast była jedną z pierwszych, którzy stanęli po jego stronie. Gdy Teridax uzyskał przywództwo nad Bractwem Makuta, nakazał Gorast i Icaraxowi wyeliminować wszystkich Makuta, którzy początkowo sprzeciwili się jego planom. Po zabiciu Makuta, umieścili ich Kanohi w Komnacie Zebrań, jako przestrogę dla tych, którzy chcieliby przeciwstawić się Teridaxowi.

Gorast, jak inni Makuta, ewoluowała poza potrzebę fizycznego ciała, stając się gazowym Antidermis wewnątrz zbroi. Teridax przywołał na Destral Duchy Nynrah, aby zmodyfikowały pancerze Makuta i dostosowały je do ich nowej postaci.

Podczas wizyty na Stelcie Gorast została zaatakowana przez Krekkę, który nie godził się z jej wejściem na wyspę i przygwoździł ją do ściany. Gorast wpadła w szał i kontratakowała, pozbawiając Krekkę oka i patrząc, jak zostaje wygnany z wyspy.

Pięć lat temu, Gorast była świadkiem walki między Mazeką, a Vultrazem na Półwyspie Tren Kroma, która zakończyła się upadkiem Vultraza z klifu. Przyjmując formę odzianej w niebieską zbroję wojowniczki z buzdyganem i tarczą, pomogła Mazece i pogratulowała mu. Pozwoliła mu odejść do jego wioski, uznając, że rozniesienie wieści o śmierci Vultraza pomoże w jej planach.

Gorast nakazała kilku Rahi ocalić Vultraza, który został przeniesiony w inne miejsce i związany winoroślami. Gorast przebudowała po tym Vultraza w potężniejszą formę. Gdy ten się przebudził, nakazała mu znaleźć De-Matoranina imieniem Krakua. Gorast używała Vultraza jako szpiega kilka razy dopóki jego moralne Światło nie zostało wyssane przez Pijawki Cienia, zmieniając go w Matoranina Cienia.

Gdy Gorast odkryła, że Vultraz znalazł wejście do Karda Nui i nie poinformował ją o tym, zaatakowała go. Po tym przekazała informację Teridaxowi, który natychmiastowo nakazał Bractwu najechać Karda Nui.

Karda Nui

Antroz nakazał Gorast i dwóm innym Makuta, Krice i Bitilowi, by najechali bagna Karda Nui. Przyjęli formę przerażających bagiennych insektów, by wtopić się w środowisko. Jednakże, po wejściu do bagna Makuta zostali zmutowani przez jego wody i uwięzieni w tych formach. Stracili też wiele ze swoich mocy. Gorast uzyskała żądło na przodzie twarzy, które dawało jej umiejętność wysysania Światła, lecz odzyskała potrzebę oddychania.

Set Makuta Gorast

Gorast w swej insektoidalnej formie

Podczas zastanawiania się nad jej rolą w Bractwie Makuta, Gorast zaczęła mieć wątpliwości w powodzenie planu i to, jak długo już trwał. Szybko jednak odrzuciła te myśli, uznając, że tylko plan się liczył. Wkrótce zaatakowała Gali Nuva. Gali zatopiła Gorast w wodach bagna i próbowała oślepić przy użyciu Miotacza Duchów Nynrah, ale Gorast udało się odeprzeć atak i ją przytłoczyć.

Wkrótce pojawił się Onua i przerwał walkę, podnosząc Gorast i wbijając ją w błoto. Gorast wstała i zaproponowała Onule miejsce w Bractwie. Ten jednak odmówił i uciekł z Gali w kierunku flary Tahu. Gorast ruszyła w pościg za Onuą i Gali, po drodze spotykając się z Bitilem. Gdy troje Toa Nuva zebrało się, Makuta otoczyli ich, aż zobaczyli Chiroxa spadającego z nieba. Makuta ruszyli to sprawdzić, a Toa Nuva szybko odeszli.

CGIgorast

Gorast w pościgu za Tahu Nuva

Gdy Toa Nuva zaatakowali kryjówkę Kriki wprowadzili Makuta w błąd przy użyciu nowych mocy i odzyskali kolejny Kamienny Klucz. Troje Makuta zmierzyli się z nimi i dowiedzieli od Bitila, że Ignika stworzyła sobie ciało i już pokonała Icaraxa. Zaskoczeni i zdezorientowani, Makuta nie zauważyli jak Toa Nuva udaje się uciec. Gdy Gorast chciała ich gonić, Krika zamiast tego nakazał udać się do Codrexu, słusznie poznając jego istotę w planach Toa Nuva.

Toa Nuva zaatakowali Makuta raz jeszcze, a Gali uderzyła w Gorast z zaskoczenia, otaczając jej głowę bańką wody. Krika postrzelił Gali wystrzałem cienia, lecz Onua ponownie uratował ją przy użyciu Miotacza Duchów Nynrah. Gorast zaatakowała Onuę, ale ten poważnie ją uderzył, odsyłając w tył. Antroz, Chirox i Vamprah zlecieli z góry, wraz z towarzyszącymi im Matoranami Cienia. Po tym jak Chirox pomógł Gorast, przyparli do ściany trójkę Toa Nuva, ale pojawili się Toa Nuva Phantoka i ich trzej Av-Matoranie. Obie strony stanęły do ostatecznej walki.

Podczas starcia Gorast wbiła Pohatu i Photoka w barierę Codrexu. Użyła po tym swej Felnas, by wyrwać moc Pohatu spod kontroli, grzebiąc go i Photoka pod kamieniami.

Gdy Takanuva przybył, by wesprzeć Toa Nuva, Makuta wycofali się do Codrexu. Toa ponownie zaatakowali Makuta. Podczas potyczki, Gorast zaatakowała Toa Ignikę, tnąc głęboko jego zbroję. W odpowiedzi, Ignika stworzyła kamienną kreaturę, która daleko odrzuciła Gorast.

Gdy Toa weszli do Codrexu, Gorast i inni Makuta otoczyli go. Gdy Krika zniszczył pole energii wokół Codrexu, Gorast i pozostali zdali sobie sprawę z tego, że Krika ich zdradził, ale nie mogli w żaden sposób temu przeciwdziałać. Gdy pojawił się Icarax, chcąc zabić Toa Nuva i zakłócić plan, Gorast i Vamprah zmierzyli się z nim. Ich ataki były daremne dopóki Mutran nie wspomógł ich telepatycznie, wypełniając głowę Icarax białym szumem. Gorast wysłała Vamprahowi telepatyczną wiadomość i powiedziała Icaraxowi, że plan powiódł się. Słysząc to, Icarax zaczął teleportować się do Codrexu. Gorast i Vamprah skierowali moce Felnas tej pierwszej i dźwięku tego drugiego na Icaraxa, zakłócając teleportację i rozpraszając jego atomy po całym wszechświecie.

Później, podczas kolejnej walki z Toa Nuva, zaczęły się Burze Energii. Krika zbliżył się i namawiał Makuta do zaprzestania walki, oznajmiając, że Teridax zdradził ich wszystkich. W odpowiedzi, Gorast chwyciła go i użyła swej maski, by zakłócić jego moc niematerialności, powodując, iż stał się tak niematerialny, że jego materia i osoba rozproszyły się. Po tym kontynuowała walkę z Toa, ale kilka chwil później zostali oni zabrani przez trzy pojazdy i uciekli z Karda Nui. Dzikie Burze Energii przygwoździły Gorast, Bitila i Antroza do małego obszaru. Gorast ostatecznie zdała sobie sprawę z tego, że Teridax ją zdradził, jak i cały ich gatunek, na krótko przed tym jak spotkała swój koniec wewnątrz energii burzy.

Cechy i umiejętności

Gorast miała władzę nad żywiołem Cienia i zdolność tworzenia Kraata.

Wskutek mutacji Gorast wytworzyła żądło na twarzy, którym mogła wysysać Światło z innych istot, podobnie jak robiły to Pijawki Cienia i Avsa. Jeśli nie karmiłaby się światłem innych przez zbyt długi czas, umarłaby. Jednakże, gdy wysysała światło z istoty, nie wytwarzała psionicznej bariery zapobiegającej odtworzeniu tego światła. Dlatego też jedynym sposobem, w jaki mogła stworzyć istotę Cienia, było wyssanie całego światła z ofiary.

Gorast straciła wiele mocy Kraata przez mutację. Podczas oblężenia Karda Nui wciąż posiadała moce potężnego krzyku, kontroli gęstości, błyskawic i dźwięku, wzroku cieplnego, laserowego wzroku, magnetyzmu, teleportacji i zakłócenia cząsteczek. Ponadto mogła dalej używać telepatii. Wskutek działania mutagenu odzyskała zdolność i potrzebę oddychania, które straciły po ewolucji swojego gatunku.

Gorast była potężną wojowniczką, znaną ze swojego dzikiego temperamentu. Była też fanatyczką zapatrzoną w plan Teridaxa, gotową stanąć twarzą w twarz ze śmiercią, byle tylko go dopełnić.

Maska i bronie

Gorast nosiła Kanohi Felnas, Maskę Zakłóceń, która pozwalała jej zakłócić wrodzoną moc innej istoty poprzez dotyk. W trakcie pobytu w Karda Nui posiadała ostre pazury i skrzydłoostrza, a także dzierżyła standardowy Miotacz Duchów Nynrah.

Statystyki

Siła: 13
 
Zwinność: 15
 
Wytrzymałość: 13
 
Inteligencja: 12

Informacje o zestawie

Set Makuta Gorast

Zestaw Gorast

Gorast Team Up

Gorast połączona z zestawem Radiaka

McGorast

Gorast w promocji McDonald'a Happy Meal

Gorast została wydana latem 2008 roku jako jeden ze średnich zestawów Makuta Mistika, zawierający 54 elementy. Posiada też połączenie na plecach, specjalnie dla Matoranina, choć żaden zestaw Matoranina Cienia nie został dla niej wydany. W reklamach przedstawiono ją w parze z Radiakiem, ale nie miało to żadnego pokrycia z fabułą.

Artykuł o zestawie 8695 Gorast na Legopedii.

Gorast była też częścią promocji "Happy Meal" McDonald's BIONICLE w późnej fazie 2008 roku.

We wczesnej fazie 2009 roku, została ukazana instrukcja dla kombinera z zestawów Kriki, Gorast i Bitila na BIONICLE.com - był to Rahi znany jako Tropiciel Bagienny.

Cytaty

"Jestem Gorast, Makuta z Półwyspu Tren Krom, pani kwasowych wodospadów, władczyni hord Visoraków – a ty jesteś Gali Nuva, Toa Mżawki."
— Gorast do Gali, Bagna Tajemnic
"Makuta nigdy się nie poddają, tak jak Toa nigdy nie zabijają. To nie jest w ich naturze."
— Gorast do Gali, Mroczne Bagno
"Moje życie nie ma znaczenia, twoje również. Liczą się tylko wielkie plany."
— Gorast do Gali, Mroczne Bagno
"Czy naprawdę sądziłeś, że mógłbyś się mierzyć z wojowniczką, która równała z ziemią całe armie?"
— Gorast do Pohatu, Finałowa Bitwa

Ciekawostka

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Opowiadania

Animacje

Gry online

Promocyjne

Zobacz też

Linki zewnętrzne