FANDOM

Gry planszowe
BIONICLE- The Quest Game
BIONICLE: Misja, szósta wydana gra planszowa
Media
Rodzaj Gry
Rok wydania 2001-2007

Gry planszowe to jedne z wielu form mediów w serii Bionicle.

Historia

Gry Planszowe były promocyjnym, niekanonicznym wzbogaceniem fabuły Bionicle, choć same gry były oparte na poszczególnych wydarzeniach z kanonicznej fabuły. Pierwsze trzy gry były oparte na sadze Mata Nui, czwarta skupiała się na sadze Metru Nui, piąta była oparta na Wielkim Ratunku, szósta rozgrywała się w czasach sagi Voya Nui, a siódma - w czasach sagi Mahri Nui.

Pierwszą wydaną Grą Planszową była gra o nazwie BIONICLE: Poszukiwanie Makuty, sprzedawana w 2001. Gracz wcielał się w niej w postać Toa Mata i walczył z Rahi, takimi jak Nui-Rama czy Nui-Jaga na konfigurowalnej planszy złożonej z "mapowych puzzli". Gracz, który jako pierwszy pokona Rahi i Makutę Teridaxa, wygrywa.

W 2003 wydano dwie kolejne gry, BIONICLE: Poszukiwanie Gniazda oraz BIONICLE: Maska Światła. Pierwsza została wydana jako nagroda w konkursie sieci sklepów Toys 'R' Us, w której gracz musiał użyć swojej wiedzy o uniwersum Bionicle, by dostać się do gniazda Bohroków. W drugiej grze, gracz wciel się w postać Takuy, który musi ominąć Rahkshi i dotrzeć do centrum wyspy, by pokonać Teridaxa.

Rok później ukazała się kolejna gra, BIONICLE: Wyzwanie Toa Metru, umieszczona w czerwcowym Magazynie LEGO. Plansza była tarczą, w którą gracz musiał trafić dyskami Kanoka z Miotaczy Kanoka swoich zestawów, by zdobyć punkty, ale nigdy dokładnie nie określono, jak wygrać. W 2005 wydano kolejną grę, w marcowym Magazynie LEGO, zatytułowaną BIONICLE: Poszukiwanie Keetongu. W tej grze, gracze rzucali kostką i przemieszczali się o odpowiednią ilość pól na planszy. Ten, kto pierwszy dotrze do Keetongu, wygrywa.

W 2006 ukazała się kolejna gra, której akcja tym razem rozgrywała się na Voya Nui. W tej grze, gracz kontrolował Toa Inika i musiał dotrzeć do Maski Życia znajdującej się pod Górą Valmai. Głównym przeciwnikiem był Piraka Hakann, a gracze musieli przewrócić go korzystając z miniaturowej katapulty Sfer Zamor.

Ostatnia gra planszowa ukazała się w 2007 roku. Była to gra zatytułowana Łowiecka Gra Hydraxona!, zamieszczona we wrześniowym numerze Magazynu LEGO. Podobna do Poszukiwania Keetongu, w niej gracze również rzucali kostką i przemieszczali się pionkami po planszy. Gracz, który ominie przeszkody i dotrze do Maxilosa oraz Gadunki, wygrywa.

Lista gier planszowych