FANDOM

"Guurahk, zdolny obrócić w pył najpotężniejszą skałę."
Makuta Teridax, Powstanie Rahkshi!
Guurahk
CGI Rahkshi Guurahk
Rahkshi
Moc Dezintegracja
Narzędzia Buława Dezintegracji
Status Zdziczałe
Miejsce pobytu Spherus Magna

Guurahki to Rahkshi Dezintegracji. By je stworzyć, Kraata-Ul musi zostać zanurzona w Zenergizowanej Protodermis, tworząc metalowy pancerz. Następnie, inna Kraata-Ul musi wpełznąć do zbroi i przejąć nad nią kontrolę.

Historia

Gdy Makuta Teridax dowiedział się, że Maska Światła znajduje się w rękach Takua i Jallera poszukujących legendarnego Siódmego Toa, uwolnił z Mangaii trzymane tam Rahkshi. Miały one za zadanie odzyskać Maskę i uniemożliwić odnalezienie Siódmego Toa.

Guurahk, Lerahk i Panrahk wypełzli z Mangaii i zaatakowali medytującą Gali. Toa Wody uciekła, a Rahkshi wyruszyły do Ta-Koro, wyczuwając tam obecność Herolda Siódmego Toa i Maski Światła. Guurahk zaatakował Hahli, ale Matorankę uratowała Gali. Po walce, Rahkshi zatopiły gród w lawie.

Później, Rahkshi ponownie starły się z Toa. Guurahk stworzył szczelinę w podłożu skalnym, w którą omal nie wpadła Gali. Rahkshi Dezintegracji chciał ją zabić, ale uratował ją Lewa, odpychając Guurahka. Rahkshi przegrupowały się i zrzuciły na Toa lawinę skalną. Guurahk, razem z Panrahkiem, był także odpowiedzialny za uwięzienie Onuy, Pohatu i Turagi Whenuy w Jaskini Kraata.

Guurahk, Panrahk i Lerahk dopadli Takuę i Jallera w Ko-Wahi, gdzie spotkał ich Kopaka. Toa bez problemu ich pokonał, więżąc w bryle lodu. Później, Rahkshi się uwolniły i wraz z pozostałymi dziećmi Makuty osaczyły Kopakę. Toa Lodu dzielnie stawiał im czoła. Zaczął przegrywać, ale pojawili się Tahu, Gali i Lewa. Guurahk spróbował przysypać Gali i Kopakę pod skałami, ale mu się nie udało. Rahkshi wycofały się.

Podczas polowania na herolda Siódmego Toa, Guurahk wraz z Vorahkiem i Panrahkiem utworzyli Rahkshi Kaita Vo. Fuzja, razem z Rahkshi Kaita Za zniszczyła część Le-Wahi. Na ich drodze stanęli Tahu, Kopaka i Lewa. Po krótkiej walce, Toa zaczęli przegrywać. Rahskhi Kaita Vo wystrzelił w osłabionego Lewę strumień energii, by go zabić, ale Kopaka zdołał utworzyć lodowe lustra, które przekierowały atak na drugiego Kaita. Następnie, Tahu użył swojej mocy i zawalił na Kaita szczyt wzgórza.

Guurahk razem z pozostałymi Rahkshi odnalazł Takuę, Jallera i Pewku w Kini-Nui. Rahskhi zostali zaatakowani przez Toa Nuva, którzy również przybyli do świątyni. Guurahk, Panrahk i Lerahk połączyli siły by wspólnie zaatakować Toa, ale Hau Nuva Tahu zablokowała ich atak. Następnie, Lewa uwięził ich w piaskowym tornadzie, które Tahu zmienił w bryłę szkła, podgrzewając ognistym strumieniem. Następnie, pancerz Guurahka został wykorzystany przy budowie Ussanui, pojazdu którym Takanuva udał się do Mangaii na finałową bitwę z Makutą.

Cechy i umiejętności

Guurahki to zręczni i agresywni łowcy. Spędzają wiele czasu analizując silne punkty i słabości ofiary, po czym atakują w konkretne miejsce. W ten sposób oszczędzają swoją energię.

Narzędzia

Guurahk nosi Buławę Dezintegracji, z której wypuszcza fale energii, rozbijające w pył wszystkie obiekty, które znajdą się na ich drodze.

Informacje o zestawie

Guurahk

Guurahk jako zestaw

Guurahk został wydany jako średni zestaw w drugiej połowie 2003 roku. Zawierał 45 części, w tym gumową Kraata. W połączeniu z Vorahkiem i Panrahkiem tworzył Rahkshi Kaita Vo. Do zestawu dołączono płytę CD zawierającą informacje o Guurahku i Takanuvie.

Artykuł o zestawie 8590 Rahkshi Guurahk na Legopedii.

Ciekawostki

  • Teridax wybrał Guurahka do powstrzymania Takuy i Jallera, ponieważ Dezintegracja była bezpośrednim przeciwieństwem Po-Matorańskiej Zasady Kreacji.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Animacje

Filmy

Gry Online

Gry Wideo

Gry Planszowe

Zobacz też

Linki zewnętrzne