FANDOM

"Heremus twierdził, że nawet jeśli jego wnętrze nie pomieści fizycznego serca planety, to przynajmniej posłuży za schronienie dla wielkiego ducha tego niegdyś pięknego świata."
— Narrator, Kres Podróży

Heremus
Noimage
Wielka Istota
Moce Nieznane
Narzędzia Nieznane
Status Nieznany
Lokalizacja Nieznana

Heremus jest jedną z Wielkich Istot, dawnych władców Spherus Magna.

Biografia

Wielkie Istoty przybyły na Spherus Magna dawno temu i natknęły się na starożytną istotę znaną jako Annona. Annona próbowała pokonać je poprzez pożeranie ich zdolność do snu i marzeń, ale zamiast tego Wielkie Istoty pożywiły się jej energią i użyły tej mocy, by stworzyć jeszcze wspanialsze dzieła. Ich niesamowite wynalazki zachwyciły rasy Spherus Magna, które uznały Wielkie Istoty za swych władców.

Chcąc skupić się bardziej na tworzeniu niż na przewodzeniu mieszkańcom Spherus Magna, Wielkie Istoty stworzyły Władców Żywiołów, dając im zadanie rządzenia siedmioma plemionami Agori. W końcu, Władcy wywołali Wojnę o Rdzeń po odkryciu Zenergizowanej Protodermis, a Wielkie Istoty zdobyły trochę tej substancji do swoich eksperymentów. Odkryły, że dalszy konflikt doprowadzi do destrukcji planety. Mimo ich dyplomatycznych starań ku zakończeniu wojny, ta nadal zbierała swoje żniwo. W odpowiedzi, Heremus i inne Wielkie Istoty skonstruowały Baterra, robotycznych zabójców przeznaczonych do zniszczenia Władców Żywiołów i wszystkich uzbrojonych żołnierzy. Kiedy Wielkie Istoty zrozumiały, że Baterra nie zapobiegną zbliżającej się katastrofie, próbowały je wyłączyć, ale roboty nie posłuchały ich i pozostały aktywne.

Wielkie Istoty rozpoczęły również pracę nad gigantycznym robotem, który mógłby odbudować zniszczoną planetę. Heremus wyraził nadzieję, że w robocie przetrwa ducha Spherus Magna. Angonce, inna Wielka Istota, ochrzciła robota "Mata Nui", co w języku programowania znaczyło "Wielki Duch", zgodnie z nadziejami Heremusa. Heremus pomagał stworzyć Maskę Kreacji, o którą później walczyły dwa twory Wielkich Istot, Artakha i Karzahni.

Spherus Magna ostatecznie rozpadła się w wyniku szkód wyrządzonych przez wojnę, a po Heremusie i pozostałych Wielkich Istotach zaginęły wszelkie ślady.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W alternatywnym wszechświecie, Wielkie Istoty nigdy nie wykuły Kanohi Igniki. Heremus był jedną z sześciu Wielkich Istot, przed które zabrano Mazekę i Vultraza, dwóch Matoran z głównej rzeczywistości. Chcąc odkryć, jakim cudem Vultraz jest Matoraninem Cienia, zabrały go w celu eksperymentów i pozwoliły Mazece wybrać inną istotę, by powróciła wraz z nim do jego wymiaru. Mazeka wybrał tamtejszego Teridaxa, po czym obaj zostali teleportowani.

Cechy i umiejętności

Tak jak inne Wielkie Istoty, Heremus posiada pasję tworzenia.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Opowiadania