FANDOM

Husi
Husi
Rahi
Status Nieznany
Moc Żadne
Lokalizacja Mata Nui, Metru Nui

Husi to podobne do strusi Rahi, znane też jako Dziobiące Ptaki.

Historia

Husi

Husi w grze Mata Nui Online Game

Gatunek Husi został stworzony przez Makuta, przy użyciu Wirusów i Ciekłego Protodermis, by były jednymi z Rahi, które zamieszkają Wszechświat Matoran.

Na Metru Nui, Husi zajęły kamienne turnie Po-Metru dopóki nie zostały prawie całkowicie wybite przez Muaka. W celu ochrony pozostałej populacji Husi, te zostały umieszczone w Archiwum.

Podczas Wielkiego Kataklizmu Archiwa zostały zniszczone, co pozwoliło Husi z nich uciec. Kilka z nich emigrowało do Po-Wahi na wyspie Mata Nui, gdzie Po-Matoranie oswoili je. Były one często sprzedawane na bazarach i targowiskach w Po-Koro w zamian za towary i usługi. W szczególności, matorański handlarz Ahkmou sprzedawał Piłki Koli za dwa Husi. Wyparcie dzikiej przyrody przez roje Bohrok zmusiły stada Husi do konkurowania o swoje jedzenie.

Ta populacja Husi powróciła do Metru Nui po tym, jak Bohroki zaatakowały wyspę.

Umiejętności i cechy

Chociaż są najczęściej łagodne, Husi mogą być niebezpieczne ze względu na ich szybkie i zabójcze dziobanie. Lawowe Brzytwodzioby są także zdolne do biegania po lawie i znane są z burzenia wszystkiego na swojej drodze biegnąc.

Informacje o zestawie

Po-Wahi Wildlife

Husi wśród innych Rahi z Po-Wahi

Husi został wydany jak część zestawu BIONICLE Master Builder. Obracanie zębatki na jego plecach sprawiało, że schylał głowę.

Trivia

  • Specyficzny gatunek Husi, który żył w Ta-Wahi był też znany jako Lawowe Brzytwodzioby.

Linki zewnętrzne