Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Co teraz? Zabijesz nas?"
"Gdzie w tym zabawa, powiadam? Żywi możecie wypełnić powietrze muzyką własnych krzyków. Martwi jesteście niczym więcej, jak tylko cichym mięsem."
Zaktan i Irnakk, Piekło
Irnakk
Set Irnakk
Mitologiczna istota
Moce Promienie z oczu, wywoływanie koszmarów
Narzędzia Miotacz Zamor, pazury
Status Mit

Irnakk to istota z mitologii Skakdi.

Historia[]

Na ich rodzinnej wyspie władcy Skakdi opowiadali o potężnym Irnakku, aby utrzymać podwładnych w strachu, w taki sam sposób jak Turaga mówią o Mata Nui, aby dodać odwagi Matoranom.

Voya Nui[]

Kiedy Piraka zbliżali się do Komnaty Życia podczas swoich poszukiwań Kanohi Igniki na Voya Nui, trafili do Strefy Koszmarów, w której Irnakk został powołany do życia jako ich najgorszy koszmar. Powalił on Hakanna swoją Kulą Zamor, a kiedy pozostali go dostrzegli, zaczęli uciekać w popłochu. Irnakk powalił ich wszystkich, za wyjątkiem Zaktana. Wtedy lider Piraka stawił mu opór, twierdząc, że wychodził już z gorszych opresji oraz zagroził, że sprowadzi lawinę kamieni na siebie i pozostałych Piraka, zabijając wszystkich na miejscu. Martwi niczego się nie boją, więc także Irnakk przestałby istnieć. Zdając sobie z tego sprawę, potwór wycofał się.

Cechy i umiejętności[]

Irnakk 2

Grafika promocyjna Irnakka

Jego wzrok ma moc przemieniania ofiary w myśl i przenoszenia jej do swojego umysłu. Nawet jeśli według swego uznania uwolni ją, wraca ona w złym stanie, uszkodzona przez chorą psychikę Irnakka.

Inną mocą Irnakka jest urzeczywistnianie najgorszych koszmarów swojej ofiary.

Broń[]

Irnakk posiada ozdobiony czaszkami Skakdi Miotacz Zamor, którego pociski wywołują koszmary.

Informacje o zestawie[]

Irnakk to kombiner zestawów Reidaka, Vezoka i Thoka. Unikatową częścią jest złoty kręgosłup Thoka i cztery złote rurki. Został wydany w 2006 roku jako duży, ekskluzywny zestaw.

Artykuł o zestawie 8626 Irnakk na Legopedii.

Cytaty[]

"Jak to możliwe? Przecież każdy wie, że Irnakk nie istnieje!"
"Jemu to powiedz. Może przekonasz go, żeby się z tym zgodził."
"Nie istnieje, rzeczesz? Jestem równie rzeczywisty, co ból i śmierć, powiadam ci."
Thok, Avak i Irnakk, Piekło
"Był to koszmar każdego członka rasy Hakanna - legendarny mieszkaniec mroku, który żył tylko po to, by niszczyć. Istota z mitu, która nigdy nie istniała... a jednak była tu, w tej właśnie chwili, i Hakann nie mógł się powstrzymać przed krzyknięciem jej imienia."
— Narrator, Piekło

Pojawienia[]

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Opowiadania

Gry planszowe

Linki zewnętrzne[]

Advertisement