FANDOM

"Dopiero co przybyłeś na Okoto, a już pokonałeś wiele Pająków Śmierci. A gdy myśleliśmy, że zaatakują nas kolejne, czy uciekłeś albo spróbowałeś się ukryć? Nie. Stanąłeś przede mną, by mnie ochronić, i byłeś gotów do walki. Nie mam wątpliwości co do twojej odwagi, jak i do twojej tożsamości. Jesteś Toa. Jesteś Kopaka. Jesteś Władcą Lodu. Pisane jest ci pokonać zło i uratować wyspę!"
— Izotor do Toa Kopaki, Wyspa Zaginionych Masek
Izotor
Set Protector of Ice
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Lodu
Broń Lodowa Piła, Miotacz Lodu
Status Żywy
Miejsce pobytu Okoto

Izotor jest jednym z sześciu Obrońców, strzegącym wioski Lodu na Okoto.

Biografia

Izotor odziedziczył rolę Obrońcy Lodu po swoim ojcu, podobnie jak swą maskę. Przez lata bronił mieszkańców Okoto przed licznymi naturalnymi zagrożeniami, dopóki wyspy nie zaatakowały Pająki Śmierci.

Nie mogąc powstrzymać hord, Izotor i pozostali Obrońcy zebrali się w Świątyni Czasu, gdzie wyrecytowali starożytną Przepowiednię Bohaterów, którą ich poprzednicy usłyszeli po tym, jak odnaleźli pozbawione życia ciało Ekimu po jego walce ze swym bratem, Makutą. Używając mocy przepowiedni i Maski Czasu, Obrońcy wezwali sześcioro Toa na Okoto, którzy niedługo potem przybyli na wyspę w kometach.

Kopaka & Izotor vs Skull Spiders

Kopaka i Izotor ratujący zagubionych Okotan

Izotor udał się w pojedynkę w miejsce, w którym wylądował Kopaka w Regionie Lodu. Obaj szybko zostali zaatakowane przez srebrne Pająki Śmierci, udało im się jednak pokonać napastników. Kopaka nie miał pojęcia, kim jest i jakie jest jego przeznaczenie, toteż Izotor wyjaśnił mu jego powinność zapisaną w legendach. Choć początkowo Kopaka nie uważał się za bohatera, Izotor przekonał go, że jest właściwą osobą do roli Władcy Lodu i wkrótce potem obaj wyruszyli na poszukiwania Złotej Maski Kopaki. Początkowo Toa Lodu podróżował na swych nartach, jednak po niezbyt udanej próbie zjazdu on i Obrońca zdecydowali się kontynuować poszukiwania pieszo.

Podczas wędrówki, Izotor i Kopaka natrafili na ruiny miasta, zniszczonego po walce Ekimu i Makuty. Nagle usłyszeli krzyki dochodzące z ruin, należące do śmiałych podróżników, którzy zignorowali ostrzeżenia, by nie nie zbliżać się do miasta. Kopaka i Izotor uratowali ich przed grupą Pająków Śmierci i mimo swojej początkowej pogardy do podróżników, Kopaka przyznał, że jest im wdzięczny, gdyż przypomnieli mu oni o jego potrzebie skupiana się na teraźniejszości.

Kopaka & Obrońca Lodu

Kopaka i Izotor na poszukiwaniach Złotej Maski

Po wielu tygodniach nieustannej podróży, Izotor oraz Kopaka dotarli do świątyni ze Złotą Maską Lodu. Kiedy Toa zdobywał maskę, Izotor ochraniał go swym Miotaczem Żywiołów przed ścigającymi ich Pająkami Śmierci. W trakcie walki, Pająki zaczęły zdobywać przewagę, jednak wtedy z pomocą Obrońcy przybył Kopaka, który uzyskał pełny dostęp do swojej mocy żywiołu po założeniu złotej maski. Używając swojej mocy Lodu, pokonał wrogów i oswobodził towarzysza. Wtedy Izotor powiedział mu o jego kolejnym zadaniu, jakim było odnalezienie i przebudzenie Ekimu.

Gdy Toa pokonali Lorda Pająków Śmierci i wkroczyli do Miasta Twórców Masek, Izotor i pozostali Obrońcy postanowili wyruszyć im na pomoc w walce z Armią Czaszek. Przemierzając tajne przejście, Obrońcy dotarli do podziemnych grot, gdzie spotkali dawną archeolog Okoto, Harvali, oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci. Po oswobodzeniu go, Nilkuu zaprzyjaźnił się z wężem, a ten zabrał ich do kryjówki Lorda Pająków Śmierci, gdzie Obrońcy ostatecznie go pokonali, zalewając grotę wodą i powodując zawalanie się jej sklepienia.

Następnie grupa dostała się do miasta, gdzie po walce z Wojownikami Czaszek spotkali przebudzonego Ekimu oraz Toa. Niedługo potem, Okotanie zaczęli powracać do Miasta Twórców Masek, by na nowo wypełnić życiem stolicę wyspy.

Izotor with Okotans

Izotor opowiadający historię Toa Okotanom

Jakiś czas później, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni. Obrońcy odparli atak szkieletów, podczas gdy Toa w nowych zbrojach walczyli z Pająkami Śmierci i wkrótce potem niebezpieczeństwo zostało zażegnane.

Po ostatecznym pokonaniu Makuty przez Toa, Izotor opowiadał ich dzieje młodym Okotanom przy ognisku.

Cechy i umiejętności

Izotor cechuje się mądrością i doświadczeniem w walce, ma także ogromną wiedzę na temat legend Okoto. Jest również po części formalistą i może wydawać się innym Obrońcom przemądrzały.

Maska i bronie

Izotor nosi świętą Maskę Obrońcy Lodu wykutą dawno temu przez Ekimu i przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Obrońca Lodu dzierży Lodową Piłę i Miotacz Lodu mogący zamrażać cele.

Informacje o zestawie

CGI Protector of Ice Pose

Zestaw Izotora

Izotor został wydany w styczniu 2015 roku jako mały set. Zestaw składa się z 68 części i zawiera Obrońcę Lodu oraz srebrnego Pająka Śmierci. Obrońca nosi Lodową Piłę i Miotacz Lodu, który może oddać sześć strzałów.

Zestaw może zostać połączony z Kopaką - Władcą Lodu, by stworzyć większy model.

Artykuł o zestawie 70782 Obrońca Lodu na Legopedii.

Cytaty

"Ponieważ ten odgłos to setki Pająków Śmierci ciągnących swojego pana do jaskini za tym tunelem."
"Co takiego? Korgot, nie chcę się spierać, ale wydaje mi się, że trafniejszym określeniem byłoby "ponad tysiąc Pająków Śmierci"."
Korgot i Izotor, Zemsta Pająków Śmierci
"Nigdy nie uda nam się tam przedostać, nie gdy na naszej drodze stoją tysiące Pająków Śmierci!"
"Niekoniecznie "tysiące", ale z pewnością ponad tysiąc."
"Co za różnica?!"
Harvali i Izotor, Zemsta Pająków Śmierci

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Animacje

Seriale TV

Gry wideo

Zobacz też

Linki zewnętrzne