FANDOM

"Patrząc na płatek śniegu, widzę sanktuarium. Patrząc na śnieg, widzę Przeznaczenie."
— Jaatikko, Ostatnia Kronika
Jaatikko
Jaatikko
Matoranin
Klasa Ko-Matoranin
Tytuł/Praca Architekt (Mata Nui)
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Jaatikko jest Ko-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui Jaatikko żył i pracował w Ko-Metru. Został schwytany i uśpiony w Sferze Matoran przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa, podszywającego się pod Turagę Dume. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Jaatikko stało się mniejsze i słabsze. Matoranin pomagał w budowie wioski Ko-Koro według instrukcji Turagi Nuju.

Na Mata Nui Jaatikko był architektem w Ko-Koro. Po pokonaniu Bohrok-Kal, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Udzielał swych słów mądrości Hahli podczas jej podróży do Ko-Koro w trakcie Turnieju Kolhii. Podarował Ga-Matorance Talizman Przeznaczenia.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Ko-Koro, Jaatikko ewakuował się wraz z resztą Matoran.

Powrót na Metru Nui

Jatikko pomagał budować łodzie, którymi Matoranie powrócili na wyspę Metru Nui po porażce Makuty z rąk Takanuvy i otwarciu wrót Mangaii. Tam brał udział w odbudowie miasta, dopóki Matoran nie wyręczyła Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie o Bara Magna i uszkodzeniu Wszechświata Matoran, Jaatikko wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cytaty

"Musisz zjednoczyć Obowiązek i Przeznaczenie. Jesteś zwiastunką. Jesteś płatkiem Góry. Oto Talizman Przeznaczenia, symbolizujący wszystko co nadejdzie, zrodzony ze wszystkiego co odeszło."
— Jaatikko do Hahli, Ostatnia Kronika

Ciekawostki

  • Fińskie słowo jäätikko oznacza lodowiec.

Pojawienia