FANDOM

"Krąży w was teraz trucizna Visoraków. Jeśli się nie oczyścicie, jad was strawi i staniecie się Hordika... na zawsze."
Rahaga Norik do Toa Hordika, W Sieci Mroku
Jad Hordika
CGI Suukorak and Vakama Metru
Suukoraki używające Jadu Hordika do zmutowania Toa Metru Vakamy
Substancja
Znane stany Ciekły
Podstawowa lokalizacja Visoraki, ofiary Visoraków
Funkcje Mutacje istot biomechanicznych
Jad Hordika to mutagenna substancja Visoraków, za którego pomocą przemieniały one swoje ofiary w krwiożercze i bezlitosne bestie.

Historia

Comic Mutated Kikanalo

Zmutowany Kikanalo Hordika wyłaniający się z kokonu

Podczas swoich podbojów, horda Visoraków Bractwa Makuta schwytała wiele Rahi, które zostały przemienione przez jad w potworne mutanty. W trakcie okupowania Metru Nui, Visoraki pojmały Toa Metru, którzy następnie zostali zmutowani w Toa Hordika i skazani na śmierć. Bohaterów uratowali jednak Rahaga i razem z nimi Toa kontynuowali swoją misję ocalenia Matoran, ostatecznie znajdując Keetongu, który przywrócił im dawną postać.

Działanie

Jad Hordika wpływa na ciało i umysł zainfekowanej istoty, pobudzając w niej pierwotne, zwierzęce zmysły i ostatecznie przemieniając ją w Rahi. We wczesnej fazie infekcji, działanie jadu może zostać odwrócone, lecz w pewnym momencie stanie się Rahi jest nieuniknione. Rahi zainfekowane Jadem Hordika stają się bardziej dzikie i agresywne. Mutacja daje zainfekowanym istotom niekiedy nowe moce w postaci Rhotuka.

Podobnie jak w przypadku wirusów, istoty biologiczne, takie jak Agori i Glatorianie nie mogą zostać zmutowane przez Jad Hordika.

Znane ofiary

Ciekawostki

  • Keetongu to jedyna znana istota zdolna odwrócić działanie Jadu Hordika.
    • Możliwe, że istota z Maską Mutacji, jak na przykład Makuta Miserix, może odwrócić efekty Jadu Hordika. Aby to zrobić jednak, musi posiadać wiedzę na temat działania trucizny.
  • Mroczny Łowca Tracker twierdzi, że został zmutowany przez Jad Hordika, znany jest on jednak ze zmyślania historii swoich początków.