FANDOM

Jaskinia Kałamarnic
Comic Octo Cave
Miejsce
Położenie Mahri Nui
Status Zniszczona
Jaskinia Kałamarnic była grotą, w której Barraki hodowali swoje zabójcze kałamarnice. Mieściła się nieopodal Mahri Nui.

Historia

Map Octo Cave

Położenie Jaskini Kałamarnic

Jaskinia ta była częścią naturalnego terenu dna oceanu Aqua Magna. Odnalazł ją Kalmah, po tym, jak zbiegł z Otchłani po zniszczeniu więzienia przez Wielki Kataklizm. Odkrył, że jest zamieszkana przez kałamarnice - rodzime stworzenia Czarnych Wód. Zaczął je tu hodować, by Barraki mogli używać ich jako broń. Kalmah zwracał szczególną uwagę, aby warunki, w jakich dorastały kałamarnice, sprzyjały pielęgnowaniu i rozwijaniu ich wrodzonej dzikości i wrogości.

Comic Octo Cave Entrance

Morska Kałamarnica przed wejściem do jaskini

Po incydencie, w którym Mantax zjadł połowę kałamarnic z jaskini, Kalmah zabronił komukolwiek prócz siebie wstępu do groty. Później, kiedy Mahri Nui opadło na dno, jaskinia przetrwała uderzenie i stała się częścią nowo powstałego terenu. Znajdowała się w pobliżu Korytarza.

Gdy w oceanie pojawiła się Kanohi Ignika, jedna z Morskich Kałamarnic przybyła do jaskini, by poinformować o tym Kalmaha. Potem, kiedy Toa Mahri Jaller i Kongu szukali maski, natrafili na jaskinię. Po tym, jak Jaller zbadał jedno z jaj, kałamarnica wykluła się i uderzyła w Toa. Kiedy padli nieprzytomni, na miejsce przybyli Kalmah i Carapar. Jaller użył swojej mocy ognia, aby wytworzyć ekstremalne ciepło w ciele swoim i Kongu. Kałamarnica natychmiast oderwała się i uciekła. Toa następnie wstali, a Jaller zaoferował pomoc Kalmahowi i Caraparowi w ucieczce z Otchłani, jeśli ci pomogą Toa Mahri odzyskać Ignikę, ale tylko w zamian za wypuszczenie z Jaskini Kałamarnic. W końcu Kalmah ich wypuścił, ale powiedział im również, że zanim zostaną zawarte jakiekolwiek umowy, Toa będą musieli zabić Pridaka.

Kiedy Voya Nui zmiażdżyła Mahri Nui podczas zejścia na Południowy Kontynent, Jaskinia Kałamarnic została zniszczona.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Przewodniki

Ignition