Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Uwaga, Jaskinia Kraata nie jest oficjalną nazwą.
"Oto owoce naszych polowań. Tysiące Kraata zawieszonych w czasie i przestrzeni, schowanych tu na całe stulecia."
Turaga Whenua, Powstanie Rahkshi!
Jaskinia Kraata
Comic Kraata Cave
Miejsce
Położenie Mata Nui (Po-Wahi)
Status Zniszczona

Jaskinia Kraata była ogromną pieczarą w Po-Wahi, w której uwięzione zostały Kraata złapane przez Turaga z Mata Nui.

Historia[]

Gdy Makuta Teridax nękał Matoran z Metru Nui podczas ich pobytu na Mata Nui, stworzył wiele Kraata, które rozprzestrzeniły się po wyspie i infekowały maski Matoran. Stworzył także sześć Rahkshi, w razie gdyby Kraata zawiodły. Turaga przez lata schwytali wiele Kraata i uśpione umieścili w jaskini w Po-Wahi.

Comic Kraata Escape

Kraata wydostają się z tuby

Turaga Whenua wyjawił istnienie jaskini Toa Nuva Pohatu i Onule po nadejściu Rahkshi Teridaxa, które nastąpiło po odkryciu Maski Światła. Zrobił to w obawie przed tym, że wysłane przez Makutę Rahkshi mogą odkryć jaskinię i uwolnić Kraata. Jak się później okazało, jego obawy były słuszne, gdyż Panrahk i Guurahk przybyły do jaskini i użyły swoich broni, aby naruszyć strukturę groty. Poskutkowało to zawaleniem sklepienia jaskini, co z kolei wywołało falę uderzeniową, która doprowadziła do popękania tub z Kraata i ich uwolnienia. Whenua, Pohatu i Onua zdołali jednak uciec.

Krótko potem Toa Tahu i Kopaka zapieczętowali wejście do jaskini, więżąc tam Kraata, za wyjątkiem jednej Kraata Cienia, którą złapał później Pohatu.

Jaskinia Kraata została ostatecznie zniszczona przez nowo przebudzone Bohroki.

Pojawienia[]

Komiksy

BIONICLE

Advertisement