FANDOM

Uwaga, Jaskinia Teridaxa w Po-Metru nie jest oficjalną nazwą.
"Była to jedna z kryjówek Makuty. To właśnie tu planował, kiedy zajdą słońca nad Metru Nui i obmyślał swoje zbrodnie przeciwko Matoranom. Nic dziwnego, że mój zmysł Hordika pulsuje z wściekłości. Wyczuwa zło, którego tu dokonywano."
— Myśli Toa Hordika Onewy, Wyzwanie Hordika
Jaskinia Teridaxa
Noimage
Miejsce
Położenie Metru Nui (Po-Metru)
Status Zdemontowana
Makuta Teridax miał swoją własną jaskinię w Po-Metru na wyspie Metru Nui, której używał jako bazy zarówno przed, jak i po Wielkim Kataklizmie.

Historia

Makuta zbudował tę kryjówkę na jakiś czas przed powstaniem Toa Metru. Wejście do niej było ukryte za fałszywą skałą i można je było otworzyć tylko specjalnym przełącznikiem. To właśnie tu Teridax obmyślił swój plan podszycia się pod Turagę Dume i przekonania Toa Mangai Lhikana do wybrania Vakamy, Nokamy, Matau, Onewy, Whenuy i Nuju na Toa Metru.

Kiedy Visoraki zajęły miasto, Roodaka kazała Krahce osłabić morale Toa; Krahka pozostawiła wejście do kryjówki otwarte, pozwalając Toa Hordika Onewie je odkryć. Po wejściu do środka, Toa odnalazł tabliczkę, na której napisane były szczegóły planu Teridaxa odnośnie Toa Metru. Pouks przyłapał Krahkę podczas ucieczki i powiedział jej, że Visoraki wybiły resztę jej gatunku, po czym zaproponował przymierze.

Po tym, jak Visoraki opuściły miasto, a Matoranie zostali ocaleni, Vakama powrócił na Metru Nui, aby odzyskać Kanohi Vahi, lecz został uwięziony w iluzji stworzonej przez Teridaxa, w której on i pozostali Toa Metru nadal byli Matoranami. Kiedy jego podejrzenia zaczęły rosnąć, udał się do Po-Metru z fałszywą Nokamą. Dotarłszy pod fałszywą ścianę zasłaniającą wejście do jaskini, Vakamie udało się odnaleźć przełącznik i otworzyć przejście.

Nim zdążył zareagować, do jego twarzy przyczepiła się dziwna istota i Toa ujrzał wizję, a w niej Toa Krakuę. Ostatecznie postać Turagi Lhikana zdjęła tajemnicze stworzenie z jego twarzy. Vakama, teraz już utwierdzony w przekonaniu, że wszystko wokół niego było iluzją, wystrzelił Kanoka w fałszywą Nokamę i powrócił do rzeczywistości.

Na zewnątrz zjawili się The Shadowed One oraz Sentrakh i zawalili wejście do jaskini. Fałszywy Turaga Lhikan ujawnił się jako Teridax i zawarł tymczasowy sojusz z Vakamą, po czym wyprowadził Toa z groty innym tunelem.

Kryjówka Teridaxa została poważnie uszkodzona, kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha, mieszczącą w sobie Metru Nui, podczas bitwy o Bara Magna. Po emigracji ludu Wszechświata Matoran, została zdemontowana.

Pojawienia