FANDOM

Jaskiniowa Dzierzba
CoMN Cave Shrike in Flight
Stworzenie
Status ochronny Nieznany
Moce Żadne
Znane lokalizacje Bara Magna

Jaskiniowe Dzierzby są gatunkiem drapieżnich ptaków z Bara Magna.

Historia

Jaskiniowa Dzierzba była ptakiem na Spherus Magna przed Rozpadem, a następnie była jednym z nielicznych stworzeń, które nadal mogły się rozwijać na nowo powstałej planecie Bara Magna.

W drodze do Tesary podczas treningu Mata Nui, Ackar wskazał mu Jaskiniową Dzierzbę i był w stanie przewidzieć, w jaki sposób poleci, uważnie obserwując Dzierzbę. Starał się korzystać z tej obserwacji ucząc Mata Nui czytania ruchów przeciwnika w walce.

Zdolności i cechy

Jaskiniowa Dzierzba robi zapasy żywności, ale nie walczy, chyba że jaja są w jej gnieździe. Są one znane ze schodzenia na pustynię, podczas poszukiwania pożywienia. Polują na małe zwierzęta i łapią je nurkując szybko w dół; jeśli nie trafią, natychmiast odlatują, ponieważ ich cienkie ciała nie są w stanie wytrzymać większości kontrataków.

Ich skrzydła mają zwyczaj drgania w kierunku, w którym będą lecieć, co pozwala przewidzieć tor ich lotu.

Ciekawostki

  • Jaskiniowa Dzierzba została stworzona przez członka BZPower Hot Pants i zgłoszona do konkursu "Desert Birdwatching" z niemieckiego fanowskiego magazynu BIONICLE The Chronicler, w którym uczestnicy zostali poproszeni o opis i nazwę ptaka z Wyzwania Mata Nui.
  • Miecze wykonane z piór Jaskiniowej Dzierzby są kruche, ale są wielkimi nagrodami, ponieważ Glatorianin, który bierze pióro, musi być w stanie przewidzieć atak ptaka i odepszeć go bez ran.

Pojawienia