FANDOM

Jezioro Ognia
MNOLG Lake of Fire
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ta-Wahi)
Status Zniszczone
Jezioro Ognia było zbiornikiem lawy, na którym znajdowała się wioska Ta-Koro.

Historia

Jezioro Ognia powstało, gdy system kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui został przypadkowo aktywowany podczas Wielkiego Kataklizmu i stworzył wyspę Mata Nui zasłaniającą twarz robota.

MNOLG Lake of Fire Bridge

Most na Jeziorze Ognia

Kiedy Toa Metru zjawili się na wyspie Mata Nui w celu znalezienia bezpiecznego miejsca dla Matoran z Metru Nui, Vakama wybrał Jezioro Ognia w Ta-Wahi jako przyszłą lokalizację wioski Ta-Koro. Później, kiedy Matoranie zostali obudzeni na Mata Nui, Turaga Vakama nadzorował budowę wioski na jeziorze.

Wejście na jezioro było chronione przez niewielką fortecę nadzorowaną przez Gwardię Ta-Koro. Ponadto, do wioski znajdującej się na środku jeziora prowadził most z dużych, kamiennych platform, które w każdym momencie mogły zostać podniesione lub obniżone poniżej poziomu lawy.

W późniejszym okresie Rahkshi spowodowały zatonięcie Ta-Koro. Samo Jezioro Ognia zostało zniszczone jakiś czas później, gdy Bohroki zostały przebudzone przez Toa Nuva i oczyściły wyspę Mata Nui, która następnie uległa całkowitej destrukcji po przebudzeniu się Wielkiego Ducha Mata Nui.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo