FANDOM

350px-Lakeoffire2
Jezioro Ognia
Lokacja Ta-Wahi
Status Zniszczone

Jezioro Ognia było zbiornikiem lawy, na którym znajdowała się wioska Ta-Koro.

Historia

Jezioro Ognia powstało, gdy system kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui został przypadkowo aktywowany podczas Wielkiego Kataklizmu i stworzył wyspę Mata Nui zasłaniającą twarz robota.

Kiedy Toa Metru zjawili się na wyspie Mata Nui w celu znalezienia bezpiecznego miejsca dla Matoran z Metru Nui, Vakama wybrał Jezioro Ognia w Ta-Wahi jako przyszłą lokalizację wioski Ta-Koro. Później, kiedy Matoranie zostali obudzeni na Mata Nui, Turaga Vakama nadzorował budowę wioski na jeziorze. Wejście na jezioro było chronione przez niewielką fortecę nadzorowaną przez Gwardię Ta-Koro. Ponadto, do wioski znajdującej się na środku jeziora prowadził most z dużych, kamiennych platform, które w każdym momencie mogły zostać podniesione lub obniżone poniżej poziomu lawy. W późniejszym okresie Rahkshi spowodowały zatonięcie Ta-Koro. Samo Jezioro Ognia zostało zniszczone jakiś czas później, gdy Bohroki zostały przebudzone przez Toa Nuva i oczyściły wyspę Mata Nui, która uległa całkowitej destrukcji po przebudzeniu się Wielkiego Ducha Mata Nui.