FANDOM

Kły Brzytworyba
Barraki Comic
Miejsce
Status Nienaruszone
Położenie Aqua Magna

Kły Brzytworyba to nazwa nadana przez Barraki skupisku ostrych jak brzytwa skał wystających z oceanicznego dna Aqua Magna.

Historia

Po Wielkim Kataklizmie, wody Aqua Magna zostały zamieszkane przez liczne Rahi pochodzące z Wszechświata Matoran. Wszystkie osiedliły się w okolicach Kłów.

Kiedy Barraki wydostali się na wolność po zniszczeniu więzienia Otchłani, odkryli Kły Brzytworyba i przyjęli je za centrum kontrolowanego przez nich terytorium podczas ich podboju Czarnych Wód. Ich dawny współwięzień Nocturn również spędzał tutaj mnóstwo czasu, polując na Brzytworyby.

Po tym, jak Barraki Kalmah dowiedział się o wpadnięciu Kanohi Igniki do oceanu, wezwał pozostałych do Kłów Brzytworyba, by omówić strategię przejęcia Maski Życia i użycia jej do przywrócenia im dawnych form oraz zorganizowania podboju świata.

Kiedy udało im się zdobyć Ignikę, Barraki przybyli do tego miejsca, by zostawić maskę Nocturnowi, gdyż nie ufali sobie na tyle, by zostawić artefakt w rękach któregoś z nich. Później Nocturnowi znudziło się strzeżenie maski i po odkryciu klątwy rzuconej na niego przez Ignikę i przypadkowym powiększeniu Gadunki, opuścił Kły, by poinformować Ehleka o swoim nowych mocach, wywołanych klątwą.

Później, Barraki spotkali się tu wezwani przez Mantaxa, będącego w posiadaniu maski. Mantax wyjawił im szczegóły dotyczące Tabliczki Tranzytu, oskarżając Takadoxa o zdradę. Spotkanie zostało przerwane przez lawinę wywołaną przez Hydraxona podczas walki z Makutą Teridaxem w ciele Maxilosa.

Pojawienia