FANDOM

"Występują w różnych kolorach i rozmiarach, ale mają jedną cechę wspólną: nikczemność."
Rahaga Pouks, Bestie Rahi
Kahgarak
Kahgarak Set
Rahi
Status Żywe
Moc Rhotuka otwierający przejście do Obszaru Mroku
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Kahgaraki to elitarne, gigantyczne Visoraki.

Historia

Kahgaraki zostały stworzone przez Makuta Chiroxa z wirusów i płynnego Protodermis jako jedne z Rahi mających zasiedlić Wszechświat Matoran. Powstały na wyspie położonej na południe od Nynrah, która została później nazwana "Visorak", od nazwy zamieszkujących ją pająkowatych stworzeń.

Kahgaraki zostały wcielone do hordy Visoraków Bractwa Makuta, dowodzonej przez Sidoraka i Roodakę i razem z innymi pająkami napadały różne lądy, mutując ich mieszkańców Jadem Hordika.

Podczas okupacji Metru Nui, Kahgaraki przewodziły mniejszym Visorakom podczas polowań i pełniły rolę strażników Koloseum oraz innych ważnych punktów strategicznych miasta. Kiedy Sidorak dowiedział się, że Modliszki Metru atakują hordę, nakazał dwóm Kahgarakom pozbycie się ich.

Comic Kahgarak

Kahgarak w Archiwach

Rahaga Kualus i Toa Hordika Nuju napotkali niebiesko-białego Kahgaraka w Archiwach i uciekli przed nim, wpadając na Bomongę i Whenuę. Kahgarak ruszył za nimi w pościg i wystrzelił w nich sieć Rhotuka otwierającą portal do Obszaru Mroku, lecz Nuju utworzył lodowe ściany, które odbiły pocisk, a ten trafił w Kahgaraka, przenosząc go do kieszonkowego wymiaru.

Nieco później, Whenua i Bomonga napotkali dwa walczące Kahgaraki w Archiwach. Jeden z nich strzelił Rhotuka i trafił w drugiego, przenosząc go oraz Toa i Rahagę do Obszaru Mroku. Dwójka bohaterów wyszła za Kahgarakiem z obszaru i trafiła prosto w ręce Sidoraka i Visoraków. Kahgarak przyzwał Zivona, aby ten ich pożarł, lecz wtem rozpętała się bitwa pomiędzy hordą a pozostałymi Toa Hordika, Rahaga, Krahką i Tahtorakiem. W trakcie walki, Kahgarak strzelił Rhotuka w Tahtoraka, lecz wtedy Krahka pchnęła Zivona na smoka, przez co cała trójka trafiła do Obszaru Mroku. Toa Hordika Onewa zabił następnie tego Kahgaraka w gniewie.

Kahgarak2

Roodaka ujeżdżająca Kahgaraka

Podczas bitwy o Metru Nui, Roodaka wtargnęła na pole walki na złotym Kahgaraku w celu pertraktacji z Toa Hordika. Gdy Vakama, któremu kobieta wcześniej dała władzę nad hordą nakazał Visorakom odejść, Kahgaraki opuściły Metru Nui.

Gdy Serce Visoraków zostało umieszczone na Artidax przez Toa Mahri, Kahgaraki i inne Visoraki udały się na wyspę, gdzie zginęły w wyniku eksplozji wulkanu wywołanej przez Zakon Mata Nui. Jednakże, niedługo potem Makuta Teridax przejął władzę nad wszechświatem i odtworzył Visoraki.

Po śmierci Teridaxa, Kahgaraki wraz z innymi Rahi wyemigrowały na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Comic Kahgarak Rhotuka

Kahgarak strzelający Rhotuka

Kahgaraki wyróżniają spośród reszty Visoraków swoimi gigantycznymi rozmiarami. Osiągają od około 2 do 4 metrów wysokości i od około 3 do niecałych 6 metrów długości. Występują w różnych kolorach.

Kahgaraki posiadają naturalnie wykształcone miotacze Rhotuka strzelające sieciami, które otwierają przejścia do Obszaru Mroku. Każdy obiekt trafiony Rhotuka Kahgaraka zostaje od razu przeniesieniu do Obszaru. Kahgaraki używały swoich Rhotuka głównie do przyzywania Zivona i odsyłania go z powrotem.

Ze względu na swoje rozmiary, na Kahgarakach często montowano różnego rodzaju bronie i używano ich jak machin wojennych.

Informacje o zestawie

Rahi Kahgarak

Niebiesko-biały Kahgarak

Niebiesko-biały Kahgarak może zostać zbudowany z zestawów Boggaraka i Suukoraka. Posiada możliwość strzelania spinnerem Rhotuka oraz zaciskania kleszczy.
Set Kahgarak

Model złotego Kahgaraka z playsetu Bitwy o Metru Nui

Złoty Kahgarak został wydany w playsecie Bitwa o Metru Nui w drugiej połowie 2005 roku. Posiada taką samą budowę jak pozostałe Visoraki wydane w tamtym roku oraz unikalny, złoty pancerz i mechanizm do wystrzeliwania minifigurek Visoraków. Oprócz tego, może strzelać spinnerem Rhotuka i zaciskać kleszcze.

Miniaturowa wersja złotego Kahgaraka ukazała się w playsecie Wieża Toa z 2005 roku. Zamiast standardowej części służącej za głowę u innych Visoraków, model ten używa złotej Kanohi Kraahkan. Figurka ma wbudowane w ciało mogące strzelać działo.

Ciekawostki

  • Na pudełku Bitwy o Metru Nui Kahgarak jest podpisany jako "Wielki Visorak", ponieważ nazwa "Kahgarak" nie została wtedy jeszcze zatwierdzona przez dział prawny LEGO.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Filmy

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne