FANDOM

Kailani
Kailani
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Rzemieślniczka (Mata Nui)
Maska Szlachetna Ruru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kailani jest Ga-Matoranką pochodzą z Metru Nui

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiemy o jej przeszłości. Wiadomo tylko, że została pojmana przez Vahki i umieszczona w Kapsulniku. Potem została uratowana przez Toa Metru i przebudziła się na Plaży Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui

Ciało Kailani stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia. Kailani pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy.

Na Mata Nui Kailani była rzemieślniczką. Produkowała różne rodzaje narzędzi, włączając w to sierpy, siekiery i kije do Kolhii. Polegała na Hahli, która przynosiła jej potrzebne materiały. Często przebywała w chacie Okoth.

Kailani została uwięziona w zatopionej chacie wraz z Nokamą i innymi Ga-Matoranami, kiedy Tarakava zaatakowała Ga-Koro. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki między Gali a zakażonym Rahi. Podczas inwazji Bohroków Kailani brała udział w obronie Ga-Koro przed Pahrakami. Kiedy Bohrok-Kal zostały pokonane, Kailani poddała się Przebudowie.

Powrót na Metru Nui

Kailani pomogła w konstrukcji łodzi dla Matoran, żeby wrócić na Metru Nui po pokonaniu Makuty Teridaxa. Kailani i pozostali Matoranie żyli tam do czasu przejęcia władzy nad Wszechświatem Matoran przez Makutę.

Spherus Magna

Kailani, razem z innymi istotami ze Wszechświata Matoran, wyemigrowała na powierzchnię odrodzonej planety Spherus Magna po śmierci Makuty.

Pojawienia