Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Kaj
Kaj
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Strażnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Huna
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kaj to Onu-Matoranin pochodzący z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że był mieszkańcem Onu-Metru, tam również pracował. Na krótko przed Wielkim Kataklizmem został zmuszony do stawienia się w Koloseum z rozkazu Makuty Teridaxa podszywającego się pod Turagę Dume, a wtedy Vahki uśpiły go i wszystkich pozostałych Matoran w Kulach Zastoju. Niedługo potem kapsuły zostały odzyskane przez Toa Metru, którzy poświęcili swe moce do przebudzenia Matoran na brzegu Zatoki Naho.

Mata Nui[]

Kaj

Kaj z kluczem

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui Kaj stracił wszystkie wspomnienia, a jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Onu-Matoranin pomagał w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy z wykorzystaniem części Sterowców, którymi Toa Metru przetransportowali kapsuły na wyspę.

Kaj był członkiem Ussalerii i pełnił rolę strażnika bramy Onu-Koro. Kiedy Gahloki zaatakowały podziemną osadę, zalewając ją wodą, Kaj ewakuował się razem z pozostałymi Matoranami z wioski. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Na pewien moment opuścił Onu-Koro, aby uciec przed Rahkshi, które zaatakowały wioskę w poszukiwaniu Herolda Siódmego Toa.

Powrót na Metru Nui[]

Kaj1

Kaj po Przebudowie

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi powrócił do zniszczonego Miasta Legend. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu użycia Włóczni Artakhi.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa w bitwie o Bara Magna, która poskutkowała poważnymi uszkodzeniami Wszechświata Matoran mieszczącego się wewnątrz Robota Wielkiego Ducha, Kaj zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata.

Pojawienia[]

Advertisement