FANDOM

"Obowiązek jest jednym z trzech praw przedstawionych nam przez Wielkiego Ducha. Wszyscy Matoranie muszą wypełnić swój Obowiązek, a w szczególności Gwardia Ta-Koro! Z Obowiązku przychodzi Zasada."
— Kalama, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Kalama
Kalama
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nadzorca Pieca Reklamacji Protodermis

Mata Nui: Członek Gwardii Ta-Koro

Maska Matatu
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kalama jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Kalama Metru

Kalama na Metru Nui

Metru Nui

Na Metru Nui, Kalama pracował w Piecu Reklamacji Protodermis w Ta-Metru. Wielu Matoran wierzyło, że był on za długo w pracy i stał się trochę szalony, ponieważ mówił o wadliwych Kanohi i narzędziach tak, jakby były żywymi istotami. Spotkał Toa Vakamę, gdy ten szukał Nuhriiego, i poinformował go, że Nuhrii był w Piecu, szukając wadliwej maski, którą wcześniej wykonał. Później, tak jak reszta Matoran, Kalama został umieszczony w Sferze Matoran przez Vahki pod rozkazami Makuty Teridaxa, przebranego za Turaga Dume. Matoranie zostali później uratowani przez Toa Metru i przeniesieni na Mata Nui, gdzie ich przebudzono.

Mata Nui

Kalama został fizycznie skurczony i osłabiony z powodu uwięzienia w Sferze Matoran i stracił również swoje wspomnienia z Metru Nui. Pod kierownictwem Turagi Vakamy, pomagał w budowie Ta-Koro. W Ta-Koro, Kalama dołączył do Gwardii Ta-Koro. Był dobrze zorientowany w Prawie Obowiązku. Po pokonaniu Bohrok-Kal, Kalama został przebudowany w bardziej zręczną formę. Później ewakuował się z innymi Matoranami tuż przed zniszczeniem Ta-Koro w ataku Rahkshi.

Powrót na Metru Nui

Kalama później pomagał w budowie Łodzi, by ułatwić powrót Matoran na Metru Nui, gdzie zaangażował się w próbę odbudowania zrujnowanego miasta.

Spherus Magna

Później, Robot Wielkiego Ducha został poważnie uszkodzony w konsekwencji Bitwy o Bara Magna, doprowadzając do śmierci Teridaxa, a następnie, emigracji wszystkich ocalałych Matoran z Metru Nui, w tym Kalamy, na Spherus Magna, planetę, na której Mata Nui został stworzony.

Pojawienia