FANDOM

"Ciągle opiekuję się tymi rzeźbami, przez to się nie rozpuszczą. Czas i pogoda znęcają się nad naszymi rzeźbami, krusząc je, aż zostanie z nich kurz. Przeciwnikiem kreacji jest rozpuszczenie!"
— Kamen do Hahli, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Kamen
Kamen
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Konserwator rzeźb
Maska Mahiki
Status żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kamen to Po-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiemy o życiu Kamena na Metru Nui. Wiadomo tylko, że został porwany przez Vahki i umieszczony kapsule Kapsulniku.

Mata Nui

Po przebudzeniu się na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze na skutek działania kapsuły. Matoranin pomagał w budowie wioski Po-Koro pod przewodnictwem Turagi Onewy.

Na Mata Nui Kamen zajmował się rzeźbiarstwem. Zabezpieczał rzeźby, żeby się nie rozpuściły. Po latach okazało się, że erozja była spowodowana przez szorstkie wiatry pustynne. Był wśród Matoran, którzy zostali ewakuowani do Ga-Koro po tym, jak Tahnoki napadły na Po-Koro. Później, po otoczeniu wioski Ga-Koro przez Pahraki, Kamen brał udział w obronie wioski. Walczył w Ga-Koro z Bohrokami do czasu, gdy Toa Mata uwięzili królowe rojów - Bahrag. Potem powrócił do Po-Koro. Po pokonaniu Bohrok-Kal, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę.

Był jedną z osób, które Hahli spotkała podczas swej podróży.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Kamen i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Kamen zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Ciekawostki

  • Kamen znaczy po czesku i słoweńsku kamień.

Pojawienia