FANDOM

"Wtedy Pohatu użył swej władzy nad kamieniem w sposób, z którego nie korzystał od dawien dawna - osłabił skałę tworzącą podłoże ula. Był to delikatny zabieg, pęknięcia należało stworzyć z ogromną dokładnością, zaś Toa Kamienia nie był znany ze swojej delikatności."
— Narrator, Cienie na Niebie

Kamień
Comic Stone
Moc Żywiołu
Prefiks Matoran Po-
Powiązane kolory Główne: Brązowy, żółty lub pomarańczowy
Drugorzędne: Jasnobrązowy, czarny

Kamień, nazywany Skałą na Spherus Magna, to moc żywiołu.

Charakterystyka

Spherus Magna

Władcy Żywiołów

Wszechświat Matoran

We Wszechświecie Matoran Kamień był jednym z sześciu głównych żywiołów. Często reprezentowano go za pomocą matorańskiego przedrostka "Po-" oraz kolorów pomarańczowego, żółtego i brązowego.

Matoranie

  • Po-Matoranie reprezentują żywioł Kamienia. Posiadają również małe pokłady jego energii, która objawia się tym, że są silniejsi niż inni Matoranie. Wszyscy Matoranie, Toa i Turaga Kamienia to mężczyźni.
  • Toa Kamienia posiadają moc żywiołu Kamienia, co pozwala im tworzyć, wchłaniać i kontrolować kamień oraz substancje podobne do kamienia. Ograniczeni są jedynie przez zasoby energii żywiołu, które muszą regenerować po ich stracie.
  • Turaga Kamienia posiadają małe pokłady energii Kamienia.

Bohroki

  • Pahraki posiadały bardzo ograniczony zakres mocy Kamienia.
  • Niektóre Fohroki posiadały bardzo ograniczony zakres mocy Kamienia.
  • Bahrag miały szerszy zakres mocy Kamienia niż Pahraki.

Rahi

  • Skorpiony Katapulty tworzą stwardniałe, kamienne pociski z magmy, którą wytwarzają przy użyciu ogonów.
  • Kamienne Gafny mogą emitować impulsy energii żywiołu Kamienia ze swoich ogonów.
  • Kamienne Burnaki mogą emitować impulsy energii żywiołu Kamienia.

Skakdi

  • Skakdi Kamienia mogą używać swojej mocy tylko, gdy współpracują z innym Skakdi, albo gdy dzierżą broń, która pozwala im przewodzić moc Kamienia samodzielnie.

Inne

  • Vatuka to żywiołaki stworzone z kamienia.

Przykłady użycia

Comic Hewkii Inika Using Stone Powers

Hewkii tworzy pięść z kamienia

  • Tworzenie kamienia (lub stałej Protodermis)
  • Panowanie nad kamieniem
    • Zmienianie kamienia w pył lub piasek i na odwrót
  • Wchłanianie kamienia
  • Ustawianie opóźnionego w czasie ataku Kamienia (jedynie Toa Nuva)
  • Uwalnianie Nova Blastu Kamienia (jedynie Toa)

Połączenia

  • W połączeniu z żywiołem Ognia Kamień może stworzyć lawę.
  • Dowolna szóstka Toa - tak długo jak każde z nich dzierży inny żywioł, a Światło i Cień nie są użyte jednocześnie - może stworzyć klatkę Protodermis. Istoty inne niż Toa czy Krahka nie mogą połączyć mocy, by stworzyć taką pieczęć.

Użytkownicy

Wszyscy poniżej mają bądź mieli moc Kamienia, albo przynajmniej jedną z jej pod-mocy:

Powiązane miejsca

Poniższe miejsca powiązane były z żywiołem Kamienia:

Ciekawostki

  • Choć piasek jest stworzony z małych cząstek skały, nie może być kontrolowany przez użytkowników Kamienia z Wszechświata Matoran. Co ciekawe, Piasek jest osobnym żywiołem na Spherus Magna.
  • Toa Inika Hewkii był pierwszą postacią w fabule, która nie nosiła brązowej zbroi mimo powiązań z żywiołem Kamienia. Z powodu niskiej sprzedaży brązowych zestawów wydane w 2006 roku zestawy Avaka i Veliki były przez kilka lat ostatnimi zestawami BIONICLE, które zawierały brązowy pancerz. Kolor wrócił dopiero w 2015 roku, wraz z wydaniem brązowych Pohatu i Nilkuu.