Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Ten biedak został uwięziony w lodzie! Może nie jest jeszcze za późno. Wyciągam mój Kamień Cieplny, żeby sprawdzić, czy uda mi się roztopić lód i uwolnić nieszczęśnika."
Takua, Mata Nui Online Game
Kamień Cieplny
Heat Stone
Obiekt
Użytkownicy Matoranie
Lokalizacja Różne
Funkcje Dawanie ciepła
Status Nieużywane

Kamienie Cieplne to pospolite we Wszechświecie Matoran niewielkie kamienie emitujące ciepło.

Historia[]

Nie wiadomo, kiedy Kamienie Cieplne zostały po raz pierwszy odkryte i użyte przez Matoran; weszły one do powszechnego użytku podczas tysiącletnich zmagań Matoran z wyspy Mata Nui z siłami Makuty Teridaxa.

MNOG Heatstone

Pojemnik na Kamień Cieplny

Jeden z takich Kamieni Cieplnych był używany przez Ta-Matoran stacjonujących w Północnym Przesmyku w Ko-Wahi; zostali później zaatakowani przez Makutę, a Kamień Cieplny był jedną z niewielu rzeczy, które pozostały nietknięte w opuszczonej placówce. Wędrujący Matoranin o imieniu Takua - poproszony przez kapitana Gwardii Ta-Koro, Jalę, do zbadania przyczyny utraty kontaktu z placówką - natrafił na ruiny posterunku i odnalazł porzucony Kamień Cieplny.

Niedługo potem Takua użył tego samego kamienia do stopienia lodowatej bryły, w której uwięziony był Ko-Matoranin o imieniu Kopeke. Kamień Cieplny Takuy został później porzucony przez Matoranina podczas ucieczki z Gniazda Bohroków, kiedy szukał narzędzia mogącego pozwolić mu wydostać się na powierzchnię.

W posiadaniu innego Kamienia Cieplnego był onu-matorański wynalazca Nuparu; kiedy on i dwaj inni Onu-Matoranie, Taipu i Onepu, zostali uwięzieni w jaskini podczas ataku Gahloków na Onu-Koro, Nuparu użył swojego Kamienia Cieplnego do zasilenia narzędzia spawalniczego, którego użył do zbudowania Boxora z części nieaktywnego Bohroka.

Wszystkie Kamienie Cieplne wyszły z użytku po emigracji Matoran na Spherus Magna.

Właściwości[]

Nuparu Engineer Gahlok

Nuparu zasilający narzędzie spawalnicze Kamieniem Cieplnym

Kamienie Cieplne miały podobny wygląd do kryształowych Kamieni Świetlnych, ale wytwarzały mniej światła i znacznie więcej ciepła - wystarczająco do natychmiastowego stopienia lodu. Aby zachować to ciepło i zapewnić bezpieczne trzymanie Kamieni Cieplnych w dłoniach, przechowywano je w podręcznych, zatrzymujących ciepło metalowych pojemnikach przypominających miniaturowe wersje Kanistrów Toa.

Pojawienia[]

Książki Online Multimedia

Przewodniki

Animacje

Gry online

Advertisement