FANDOM

"Powiedz mi, Tahu, czy kiedykolwiek naprawdę patrzyłeś na to kamień Makuty? To nie jest zwykły kamień zebrany z plaży Mata Nui. Nie, to jest znacznie więcej. To jest... pamiątka."
Turaga Vakama, Sieć Visoraków
Kamień Makuty
MakutaStone
Obiekt
Użytkownicy Roodaka (dawniej), Turaga z Mata Nui (później Metru Nui)
Lokalizacja Spherus Magna
Funkcje Uwolnić Makuta Teridax, reprezentować Teridaxa w legendach
Status W użyciu

Kamień Makuty jest odłamkiem Protodermicznej Pieczęci Toa, który uwięził Makutę Teridaxa. Później był używany do reprezentowania go w legendach, opowiadanych przez Turaga z Mata Nui.

Historia

Metru Nui

Kamień Makuty był fragmentem Pieczęci Toa w której uwięziono Teridaxa. Roodaka oderwała go od reszty kryształu i umieściła w swoim pancerzu. Fragment kamienia, pomimo, iż nie był już częścią pieczęci, pozostał z nim związany. Roodaka oszukała Toa Hordika do wypalania ich Rhotuka w nią, wypełniając kamień ich Mocami Żywiołów. Ze względu na połączenie z pieczęcią, połączenie energii złamało ją i Teridax był w stanie uciec. Następnie Teridax teleportował Roodakę do siebie, a kamień spadł na ziemię z trzaskiem. Vakama podniósł go, stwierdzając, że już nie boi się Teridaxa.

Mata Nui

Po przeniesieniu Matoran z Metru Nui na Mata Nui przez Toa Metru, Kamień Makuty był używany przez Turaga do opowiadania o przeszłości. Korzystali z kamienia, aby opowiedzieć Matoranom Legendę Mata Nui. Aby ukryć istnienie Metru Nui, Turaga pojawili się z legendą, że Mata Nui przyniósł Matoran na wyspę Mata Nui, gdzie żyli długo i szczęśliwie, aż Teridax przyszedł.

Turaga wzięli kamień ze sobą, kiedy wrócili do Metru Nui, a później na Spherus Magna po ewakuacji Wszechświata Matoran.

Galeria

Pojawienia