FANDOM

Kamieniołom
Quarry
Miejsce
Położenie Mata Nui (Po-Wahi)
Status Zniszczony
Kamieniołom był miejscem w Po-Wahi, w którym znajdowało się sześć ogromnych kamiennych głów z maskami Toa Mata.

Historia

Podczas swojego pobytu na wyspie Mata Nui, Po-Matoranie zbudowali kamieniołom wewnątrz kanionu na Pustyni Motara. To właśnie w tym miejscu mieszkańcy Po-Koro wydobywali kamień, aby móc go potem użyć do tworzenia rzeźb. W Kamieniołomie znajdowało się także sześć posągów głów Toa Mata; pełniły one role wejść do poszczególnych części kamieniołomu. Aby otworzyć te wejścia, należało posiadać sześć specjalnych kluczy udekorowanych symbolami żywiołów.

Nuijaganest

Gniazdo Nui-Jaga

Pod jednym z posągów zagnieździły się Nui-Jaga. Właśnie stamtąd Ahkmou brał materiał na zakażone piłki do Kolhii - Komety. Gniazdo zostały odkryte przez podróżującego Av-Matoranina Takuę przy użyciu znalezionego przezeń klucza. Dzięki pomocy Matoranina, Toa Pohatu udało się zniszczyć gniazdo wrogich skorpionów.

Kamieniołom został później zniszczony przez Bohroki, uwolnione przez Toa Nuva w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha.

Pojawienia