Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Proponuję mieć oczy szeroko otwarte na te maski Kanohi Nuva. Teraz, kiedy odebrano nam nasze moce żywiołów, będziemy potrzebowali każdego wsparcia."
Toa Nuva Onua, Bezsilni!
Kanohi Nuva
Kanohi Nuva
Obiekt
Użytkownicy Toa Nuva
Lokalizacja Z Toa Nuva lub w Suva
Funkcje Zapewnienie mocy swoim nosicielom i innym w pobliżu
Status W użyciu

Kanohi Nuva to najpotężniejsze znane Kanohi noszone przez Toa. Należą one do Toa Nuva. Ich posiadacze mogą się dzielić swą mocą z innymi.

Historia[]

Sześć Kanohi Nuva powstało, gdy Kanohi noszone przez Toa zostały wraz z nimi zanurzone w Zenergizowanej Protodermis i ich moc uległa zwiększeniu. Pozostałe zostały stworzone przez mieszkańców Artakhi i teleportowane na Mata Nui. Od razu po przemianie, Lewa i Pohatu Nuva używając połączonych mocy Maski Lewitacji i Maski Szybkości wynieśli wszystkich Toa Nuva poza gniazdo Bahrag.

Po kradzieży Symboli Nuva przez Bohrok-Kal, Turaga z Mata Nui poradzili Toa Nuva, aby udali się oni na poszukiwania trzydziestu ukrytych na wyspie Kanohi Nuva. Toa Nuva udało się znaleźć maski, a te następnie były przechowywane w kapliczkach Suva. Wraz z zatopieniem Ta-Koro w Jeziorze Ognia w wyniku ataku Rahkshi, Tahu Nuva utracił wszystkie swoje Kanohi Nuva z wyjątkiem Hau Nuva.

Artakha dał później Toa Nuva Zbroje Adaptacyjne i zmiennokształtne, adaptacyjne Kanohi Nuva.

Po jego przemianie z powrotem w formę Toa Mata przez Kanohi Ignikę, Hau Nuva Tahu została przywrócona do formy zwykłej Hau.

Właściwości[]

Ponieważ Kanohi Nuva są potężniejsze niż standardowe Kanohi, mają pewne różnice:

  • Dają swoim użytkownikom ulepszoną wersję mocy oryginalnej maski;
  • Dają one użytkownikowi możliwość dzielenia się mocą maski z pobliskimi istotami (nawet z Matoranami, Rahi i mieszkańcami Spherus Magna), ale nie mogą dzielić się mocami bez używania ich samemu. Zasięg jest ograniczony;
  • Tylko Toa Nuva mogą mentalnie aktywować Kanohi Nuva.

Znane Kanohi Nuva[]

Są też dwie maski specjalne, noszone przez Toa Nuva Kaita:

Informacje o zestawach[]

Kanohi Nuva ukazały się w zestawach Toa Nuva z 2002 roku oraz w sprzedawanych w tamtym okresie paczkach z Kanohi Nuva i Krana. Srebrne Kanohi Nuva, noszone przez Toa kiedy ci byli pozbawieni mocy po kradzieży Symboli Nuva, zostały wydane w paczkach z Kanohi Nuva i Krana-Kal w 2003 roku.

Zatruta Hau Nuva była wydana wraz z książkami z serii Kroniki BIONICLE i w ramach różnych innych promocji.

Adaptacyjne Kanohi Nuva ukazały się w zestawach Toa Nuva w 2008 roku.

Ciekawostki[]

  • Gdyby Toa Nuva stali się Turaga, ich Kanohi Nuva stałyby się Szlachetnymi Kanohi Nuva. Turaga Nuva nadal mogliby dzielić się mocami masek.

Advertisement