Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Niech Gniew opuści twój umysł. Niech Spokój wypełni twe myśli."
— Kantai, Ostatnia Kronika
Kantai
Matoran Kantai
Matoranin
Klasa Ko-Matoranin
Tytuł/Praca Pustelnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kantai jest Ko-Matoraninem z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Pierwotnie Kantai mieszkał w dystrykcie Ko-Metru miasta Metru Nui. Na krótko przez Wielkim Kataklizmem został schwytany i uśpiony w Sferze Matoran przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa, podszywającego się pod Turagę Dume. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui, gdzie Kantai i pozostali Matoranie przebudzili się na Plaży Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui[]

Z powodu uśpienia, ciało Ko-Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Kantai pomagał w budowie wioski Ko-Koro według instrukcji Turagi Nuju. Mieszkał blisko kier lodowych w małej jaskini. Znał Zasadę Woli i uczył każdego, kto o nią pytał. Po pokonaniu Bohrok-Kal, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Trenował z Hahli jej siłę Woli podczas Turnieju Kolhii.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Ko-Koro, Kantai ewakuował się z wioski z resztą Matoran.

Powrót na Metru Nui[]

Kantai pomagał budować łodzie, którymi Matoranie powrócili na wyspę Metru Nui. Tam brał udział w odbudowie miasta.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa, która poskutkowała uszkodzeniem Wszechświata Matoran, Kantai zamieszkał na zespolonej planecie Spherus Magna.

Cytaty[]

"Gdy ogarnia mnie Spokój, mogę poznać Wolę Wielkiego Ducha. Wola to najsilniejsza moc, jaką możesz posiąść. Mieć silną Wolę oznacza zawsze być świadomym."
— Kantai do Hahli, Ostatnia Kronika

Pojawienia[]

Advertisement