FANDOM

"Niech Gniew opuści twój umysł. Niech Spokój wypełni twe myśli."
— Kantai, Ostatnia Kronika
Kantai
Matoran Kantai
Matoranin
Klasa Ko-Matoranin
Tytuł/Praca Pustelnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kantai jest Ko-Matoraninem z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Pierwotnie Kantai mieszkał w dystrykcie Ko-Metru miasta Metru Nui. Na krótko przez Wielkim Kataklizmem został schwytany i uśpiony w Sferze Matoran przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa, podszywającego się pod Turagę Dume. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui, gdzie Kantai i pozostali Matoranie przebudzili się na Plaży Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Ko-Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Kantai pomagał w budowie wioski Ko-Koro według instrukcji Turagi Nuju. Mieszkał blisko kier lodowych w małej jaskini. Znał Zasadę Woli i uczył każdego, kto o nią pytał. Po pokonaniu Bohrok-Kal, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Trenował z Hahli jej siłę Woli podczas Turnieju Kolhii.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Ko-Koro, Kantai ewakuował się z wioski z resztą Matoran.

Powrót na Metru Nui

Kantai pomagał budować łodzie, którymi Matoranie powrócili na wyspę Metru Nui. Tam brał udział w odbudowie miasta.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, która poskutkowała uszkodzeniem Wszechświata Matoran, Kantai zamieszkał na zespolonej planecie Spherus Magna.

Cytaty

"Gdy ogarnia mnie Spokój, mogę poznać Wolę Wielkiego Ducha. Wola to najsilniejsza moc, jaką możesz posiąść. Mieć silną Wolę oznacza zawsze być świadomym."
— Kantai do Hahli, Ostatnia Kronika

Pojawienia