FANDOM

"Tahu usłyszał miękki gwizd, jakby niedaleko coś spadało, a następnie twarde kliknięcie. Zaczął nienawidzić tego dźwięku. Był to odgłos kapsuły Tridax, która otwierała się, by uwolnić skrywane wewnątrz pijawki cienia."
— Narrator, Finałowa Bitwa
Kapsuły Tridax
Pod
Narzędzie
Status Nieużywane
Użytkownicy Makuta Phantoka (dawniej)
Funkcje Przechowywanie Pijawek Cienia

Kapsuły Tridax były kulistymi pojemnikami, które mógł pomieścić maksymalnie cztery Pijawki Cienia na raz. Pojemniki były wykorzystywane przez co najmniej pięciu Makuta, którzy wystrzeliwali je ze swoich piersi, by uwolnić zamknięte w nich Pijawki Cienia - używali ich głównie przeciwko Av-Matoranom.

Kapsuły zostały stworzone przez Makuta Mutrana i Tridaxa. Te, których używali Makuta Phantoka, zostały zniszczone przez Burze Energii.

Znani użytkownicy

Informacje o zestawach

Mechanizm Kapsuła Tridax

Mechanizm kapsuły Tridax w zestawach

Kapsuła Tridax została zawarta w każdym z zestawów Makuta Phantoka i mieściła w sobie cztery dołączone do nich Pijawki Cienia. Pojemnik składał się z dwóch przezroczystych, pomarańczowych elementów, które zatrzaskiwało się razem, by stworzyć pustą kulę. Można ją było wypuścić poprzez pchnięcie elementu żeber Makuta od tyłu. Po uderzeniu części kapsuły oddzielały się, uwalniając Pijawki.

Kapsuła Tridax została również zawarta w modelu Spiriaha, choć fabularnie nigdy jej nie posiadał.

Ciekawostka

  • W biografiach Antroza, Chiroxa i Vampraha na BIONICLE.com kapsuły Tridax zostały błędnie nazwane "Kapsułami Tridak".