FANDOM

"By być Strażnikiem Ta-Koro, trzeba być Odważnym. Z Odwagi przychodzi Siła!"
— Keahi, Mata Nui Online Game II
Keahi
Keahi
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana

Mata Nui: Członek Gwardii Ta-Koro

Maska Rau
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Keahi jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, Keahi żył i pracował w Ta-Metru. Krótko przed Wielkim Kataklizmem, został złapany przez Vahki pod dowództwem Makuty Teridaxa, przebranego za Turagę Dume. Został zmuszony do wejścia do Sfery Matoran, ale został później uratowany przez Toa Metru i przebudzony na brzegach Zatoki Naho na wyspie Mata Nui.

Mata Nui

W konsekwencji swojego zamknięcia w Sferze Matoran, Keahi został fizycznie skurczony i osłabiony, a także stracił swoje wspomnienia z życia na Metru Nui. Brał udział w budowie Ta-Koro, kierowany przez Turagę Vakamę, wykorzystując materiały ze zdemontowanych Sterowców przyniesionych na wyspę w Wielkim Ratunku. Keahi został członkiem Gwardii Ta-Koro i dobrze orientował się w Umiejętności Kolhii Siły. Według Jallera, Keahi jest najodważniejszym członkiem Gwardii Ta-Koro.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Keahi został przebudowany w silniejszą formę. Później uczył Hahli, by zwiększyć jej siłę. Później Keahi ewakuował się z innymi Matoranami, gdy Rahkshi zaatakowały Ta-Koro.

Powrót na Metru Nui

Keahi pomagał w budowie Łodzi, by ułatwić sobie i innym powrót Matoran na Metru Nui. Gdy dotarli do częściowo zniszczonego miasta, pracował z innymi Matoranami, by je odbudować.

Spherus Magna

Keahi i inni Matoranie zostali uwolnieni od tyranii Teridaxa z powodu jego śmierci po uszkodzeniu Robota Wielkiego Ducha w Bitwie o Bara Magna. Następnie przenieśli się na Spherus Magna, która, po rozpadzie dziesięć tysiącleci wcześniej, została zreformowana.

Pojawienia