FANDOM

Keelerak
Keelerak
Rahi
Status Żywe
Moc Paraliżujący Rhotuka
Kwasowy Rhotuka
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Keeleraki to jedna z ras Visoraków.

Historia

CGI Keelerak

Keelerak tkający sieć

Keeleraki zostały stworzone przez Makutę Chiroxa na wyspie na południe od Nynrah, nazwanej później na cześć zamieszkujących ją pajęczych stworzeń.

Keeleraki i inne Visoraki zostały podbite przez Makutę Gorast i włączone do armii Bractwa Makuta pod wodzą Sidoraka i Roodaki. Horda Visoraków napadała kolejne lądy Wszechświata Matoran, mutując mieszkańców jadem Hordika. Wyczuwając niekompetencję u Sidoraka, Keeleraki planowały obalić władcę i zastąpić go Visorakiem ze swojej rasy, nie udało im się to jednak przed rozwiązaniem armii.

Po porażce Makuty Teridaxa z rąk Toa Metru, Visoraki przybyły na Metru Nui i przejęły miasto; podczas podróży, jeden szwadron Visoraków dowodzony przez Keeleraka odłączył się od gruby i zabłądził. Kiedy Toa Metru powrócili na wyspę z zamiarem oswobodzenia Matoran, Keeleraki schwytały ich i zabrały do Koloseum, gdzie Toa zostali umieszczeni w kokonach i zmutowani w Toa Hordika. Bohaterów następnie zrzucono w przepaść, lecz ocalili ich Rahaga.

Gdy Toa Hordika próbowali uratować Turagę Dume uśpionego w Kuli Zastoju, Keeleraki, Vohtaraki i Oohnoraki zastawili na nich pułapkę na moście. Keeleraki brały potem udział w bitwie przy Wieży Toa; ścigały także Toa Hordika Nokamę podczas jej poszukiwań Kamienia Makoki, lecz nie udało im się jej schwytać. Keeleraki i inne Visoraki przypuściły następnie atak na Toa Hordika, kiedy ci odnaleźli Maskę Światła, lecz Onewa ukrył maskę w kamieniu, chowając jej blask przed Keelerakami.

Keeleraki brały potem udział w bitwie o Metru Nui i opuściły miasto, kiedy Vakama, mianowany na wodza hordy przez Roodakę, nakazał Visorakom odejść.

Comic Visorak Keelerak

Keeleraki w Metru Nui

500 lat później, zagubiona grupa Visoraków Keeleraka przybyła na Metru Nui i zmierzyła się z Keetongu, Rahaga i Turagą Dume. Dowodzący Keelerak został pokonany dzięki połączeniu Rhotuka Rahagi Pouksa i Kanoka Turagi Dume.

W trakcie wojny Bractwa Makuta z Mrocznymi Łowcami, Makuta udało się zebrać hordę z powrotem i użyć jej do zaatakowania fortecy zajętej przez wroga.

Wszystkie ocalałe Keeleraki podążyły wraz z resztą Visoraków za Sercem Visoraków umieszczonym przez trójkę Toa Mahri na wulkanicznej wyspie Artidax, gdzie po dotarciu na miejsce zostały zabite erupcją wulkanu wywołaną przez Zakon Mata Nui. Jednakże, kiedy Teridax przejął władzę nad wszechświatem, odtworzył on wymarłe Visoraki, w tym i Keeleraki, by mu służyły.

Po śmierci Teridaxa z rąk Mata Nui i uszkodzeniu Wszechświata Matoran, Keeleraki wyemigrowały na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Keeleraks

Keelerak w filmie W Sieci Mroku

Keeleraki to najbardziej nieprzewidywalne Visoraki. Szybko atakują ofiarę - w jednym momencie zostaje ona ogłuszona siecią i owinięta w kokon, a Keelerak wyrusza na dalsze polowanie, poruszając się pozornie chaotycznymi skokami. Sieć Keeleraka jest nasączona przez jad o kwasowych właściwościach, które mogą przeżreć nawet pancerze Toa. Alternatywny atak polega na rzuceniu się w dzikich obrotach na wroga, co w połączeniu z ostrością szczęk i skorupy Keeleraków nadało im miano "Visoraków-pił".

Keeleraki są mało zadowolone z życia w hordzie i niejeden raz próbowały rebelii; za każdym razem kończyło się to oberwaniem siecią Sidoraka.

Informacje o zestawie

Keelerak został wydany w 2005 roku jako średni set. Składał się z 48 elementów. Mógł strzelać spinnerem Rhotuka oraz zaciskać kleszcze. Łącząc jego części z zestawem Roporaka można zbudować model Zaczajacza Szybowego, a z wszystkimi pięcioma Visorakami - Zivona.

Artykuł o zestawie 8746 Visorak Keelerak na Legopedii.

Minifigurka Keeleraka została wydana w 2005 roku w playsetach Brama Visoraków, Bitwa o Metru Nui, Wieża Toa i Taran Bojowy Visoraków i świeciła w ciemności.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Krótkie historie

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry planszowe

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne