Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Kerato
Kerato
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Kamienia
Broń Miotacz Burzy
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Kerato to Obrońca Kamienia z wyspy Okoto, jeden z sześciu dawnych Obrońców.

Biografia[]

Kerato był synem poprzedniego Obrońcy Kamienia, od którego otrzymał Maskę Obrońcy Kamienia i Miotacz Burzy. Potem, już jako Obrońca, strzegł Okotan ze swojego plemienia przed różnymi zagrożeniami.

Podczas organizowanego na Okoto Festiwalu Masek, Kerato i pozostali Obrońcy przybyli do Miasta Twórców Masek na spotkanie z Ekimu, Makutą i ludem Okoto. Po zakończonych uroczystościach, Ekimu wezwał Obrońców do Wielkiej Kuźni, gdzie pokazał im wzmocnione Maski Mocy, wykute z Kryształów Żywiołów. Jego brat, Makuta, również pragnął zaprezentować coś Obrońcom i pokazał im wykute przez siebie maski, łączące w sobie kilka mocy. Podczas demonstracji działania Maski Ścinania Drzew doszło jednak do pożaru. Po opanowaniu sytuacji, Ekimu skarcił brata za złamanie świętego prawa, zabraniającego łączyć mocy przy wykuwaniu masek.

Kiedy Ekimu i Obrońcom na niebie objawiły się Istoty Żywiołów, Twórca Masek zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie użył Maski Czasu do ujrzenia wizji przyszłości. Zobaczył w niej straszliwy kataklizm i nadejście legendarnych bohaterów. Kiedy się ocknął, w świątyni niespodziewanie pojawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształ Dżungli. Twórca Masek wysłał następnie Obrońców, by zdobyli pozostałe kryształy.

Kerato przybył do Regionu Kamienia i otrzymał Kryształ Kamienia od Ketara. Kiedy Obrońcy dostarczyli Ekimu kryształy, spotkali się z nim w Wielkiej Kuźni, a ten pokazał im wykute Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Zauważywszy, że jego brat nadal pracował nad łączeniem mocy w maskach i obawiając się, że wykuł on Zakazaną Maskę, Ekimu zabrał Obrońców do Stolicy w Regionie Kamienia. Tam, Obrońcy byli świadkami przywdziania przez Makutę złowrogiej maski oraz walki pomiędzy nim a Ekimu. Strącenie maski z twarzy Makuty wywołało kataklizm obejmujący całą wyspę, przeniosło Stolicę do Królestwa Cieni i rzuciło Ekimu w wieczny sen. Niedługo potem, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów.

Obrońcy zabrali ciało Ekimu do Miasta Twórców Masek i złożyli je w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały przekazane Istotom Żywiołów, Kerato natomiast ukrył Złotą Maskę Kamienia w świątyni w Regionie Kamienia.

Kerato następnie bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła przez kolejne lata, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności[]

Kerato posiadał ogromną wiedzę i doświadczenie, których używał w obronie Okotan.

Maska i bronie[]

Bronią Kerato był Miotacz Burzy. Nosił Maskę Obrońcy Kamienia, którą wykuł dla niego Ekimu.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też[]

Advertisement