FANDOM

"Teraz używamy kijów do gry... to najnowszy trend. Dobry kij do Kolhii to podstawa. Kailani może zrobić dla ciebie nowy jeśli masz odpowiednie materiały. Niektóre rodzaje drewna są lepsze od pozostałych!"
Macku, Ostatnia Kronika
Kij Kolhii
Set Kolhii Stick
Narzędzie
Status W użyciu
Użytkownicy Matoranie
Funkcje Gra w Kolhii, walka

Kije Kolhii to wyposażenie do matorańskiej gry Kolhii. Na jednym końcu kija znajduje się młotek służący do odbijania piłki, a na drugim kleszcze lub łyżka służąca do przejmowania piłki bądź krążka.

Historia

Kiedy Hewkii ratował Macku przed głazami wyrzuconymi przez Pahraki podczas ataku na Ga-Koro, użył ga-matorańskiej wędki do odbicia kamienia. Po zakończonej inwazji Bohroków na plaży Ga-Koro grano w nową wersję Kolhii, wykorzystując te same narzędzia, którymi Hewkii posłużył się do ocalenia przyjaciółki. Kije te wyewoluowały później w Kije Kolhii, używane w nowej wersji sportu.

W trakcie ataku Rahkshi na Onu-Koro, Av-Matoranin Takua próbował odpędzić Kurahka podniesionym Kijem Kolhii. Potem posłużył się tym samym kijem, by ocalić Jallera przed upadkiem w przepaść. Później, podczas transformacji w Takanuvę po przywdzianiu Avohkii, Takua trzymał Kij Kolhii, który przemienił się w Berło Światła.

Informacje o zestawie

Kije Kolhii ukazały się razem z zestawami Matoran z 2003 roku - Hewkiiego, Macku, Hafu, Hahli, Kopeke i Matoro. Kije te mieli również Jaller i Takua, którzy zostali wydani w dużych zestawach z tamtego roku.

Zobacz też