FANDOM

"Kazi ruszył starą ścieżką do domu Garana. Spotkał niewielu Matoran - większość poszukiwała jedzenia poza wioską, lub odpoczywała w domach po ciężkiej pracy. Nie był to ciekawy widok, miejsce wyglądało jak miasto duchów, chłodne, wietrzne i puste."
— Narrator, Nadzieja
Klifowa Wioska
Matoran Cliff Village
Miejsce
Mieszkańcy Matoranie (dawniej)
Położenie Południowy Kontynent (Voya Nui)
Status Zniszczona
Klifowa Wioska była matorańską osadą na Voya Nui.

Historia

Wioska ta była ostatnią ostałą osadą Matoran na Voya Nui. Ze względu na liczne zagrożenia występujące na wyspie, Matoranie postanowili zamieszkać razem w jednym miejscu, na które wybrali właśnie Klifową Wioskę. Zasoby jedzenia i wody były bardzo ubogie, zmuszając Matoran częstego opuszczania osady w poszukiwaniu pożywienia. Około 500 lat po Wielkim Kataklizmie, wyspę nawiedził wielki huragan, który dokonał sporych zniszczeń w wiosce. Matoranom udało się jednak ją naprawić.

Klifowa Wioska była zabezpieczona licznymi pułapkami przeciwko Rahi, te okazały się jednak również zgubne dla Matoran - doprowadziły one bowiem do uwięzienia mieszkańców w ich własnej osadzie, kiedy zostali wezwani przez Piraka podających się za Toa, co pozwoliło najeźdźcom zniewolić ich przy pomocy kul Zamor wypełnionych Antidermis.

Po pokonaniu Piraka, wszyscy oswobodzeni Matoranie ewakuowali się z osady i zebrali się w Jaskiniach Nui pod opieką Axonna. Klifowa Wioska została później zniszczona podczas powrotu Voya Nui na Południowy Kontynent.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Opowiadania

Gry online