Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Kohrak Va
Kohrak Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Pazurki
Status Wyłączone

Kohraki Va to Bohroki Va pomagające rojom Bohroków Kohraków.

Historia[]

Kohraki Va są dziełem Wielkich Istot. Zostały stworzone do pomocy Kohrakom w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Kohraki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Kohrakom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa. Kohraki Va były pierwszymi Va napotkanymi przez Toa Mata, kiedy razem z Kohrakami i Tahnokami przypuściły atak na Ta-Koro.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Kohraki Va przestały służyć rojom i zostały przeprogramowane przez mieszkańców Mata Nui do naprawy szkód wyrządzonych podczas inwazji Bohroków. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Kiedy Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha, Kohraki Va pomagały Kohrakom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności[]

Comic Kohrak Va Rebuilding Ko-Koro

Przeprogramowane Kohraki Va pomagają odbudować wioskę Ko-Koro

Kohraki Va mogą poruszać się po ścianach o nachyleniu nawet dziewięćdziesięciu stopni, wykorzystując swoje pazurki. Zawsze są gotowe do obrony roju Kohraków, poświęcając dla nich nawet życie. Mają też dokuczliwy zwyczaj wydawania cichych pisków, przypominających śmiech.

Narzędzia[]

Kohraki Va wyposażone są w pazurki do wspinaczki. Krana przenoszone przez Kohraki Va robią się białe.

Informacje o zestawie[]

Kohrak Va został wydany jako mały zestaw w 2003 roku. Posiada Krana koloru białego. Zestaw składa się z 28 elementów i jest częścią kombineru Ptaka Łowieckiego Mata Nui, razem z Nuhvokiem Va. Łącząc części Kohraka Va z Gahlokiem Va, można z kolei zbudować Hapakę.

Artykuł o zestawie 8551 Kohrak Va na Legopedii.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

  • BIONICLE: Kolekcjonerska Książka z Naklejkami

BIONICLE

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement