Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Bo Kojol był pozerskim, aroganckim, wstrętnym błaznem. Jeśli ktoś chciał mi oszczędzić fatygi zabicia go pewnego dnia, niech tak będzie. "
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana
Kojol
Noimage
Makuta
Przydzielony region Artakha
Maska Nieznana
Narzędzia Nieznane
Status Martwy

Kojol był Makutą Artakhi i członkiem Bractwa Makuta.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Wielki Duch Mata Nui stworzył Kojola około 100 000 lat temu używając basenu substancji znanej jako Antidermis, położonego na jednej z Południowych Wysp Wszechświata Matoran. Jak inni Makuta, został wcielony do Bractwa Makuta, organizacji mającej na celu zachowanie porządku i służenie woli Mata Nui. Kojol był odpowiedzialny za stworzenie kilku ras Rahi, które zaludniły Wszechświat Matoran. Specjalizował się w latających i morskich Rahi, takich jak Proto Smok.

Po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui Kojol został przypisany do obserwacji wyspy Artakhi oraz niezamieszkiwanych wysp dookoła niej, i był jedną z niewielu istot, która znała jej władcę. Utrzymywał lokalizację wyspy w sekrecie, posuwając się nawet do użycia swych powietrznych i morskich Rahi, by te strzegły Artakhę przed intruzami, nawet innymi Makuta.

Gdy Teridax zwołał Spotkanie na Destralu, by ujawnić swój plan i przejąć władzę nad Bractwem, Kojol stanął po jego stronie. Plan w sporej części polegał na kooperacji Kojola, którego dyskrecja denerwowała Bitila i Mutrana. Gdy Makuta ewoluowali, Chirox wziął fragment Antidermis i pancerza Kojola by zbadać, co się z nimi stało.

Szturm na Artakhę[]

Później, Kojol poprowadził szturm na Artakhę, by wykraść z niej Kanohi Avohkii - był jedynym Makutą, który wziął w tym udział. Podczas ataku Kojol poprowadził drużynę uderzeniową Visoraków, Rahkshi i Exo-Toa. Grupa Visoraków została szybko pokonana przez dwójkę Kryształowych Węży, a Rahkshi przez działania Artakhi. Jednakże, Exo-Toa udało się przejąć kontrolę nad wyspą, co pozwoliło Kojolowi wkroczyć do fortecy jej władcy i wykraść Maskę Światła.

Jakiś czas potem Kojol udał się na Xię, by do broni dodano wirusa pożerającego pancerz. Na wyspie schował kilka z wirusów pod ziemią na wszelki wypadek - te same wirusy odnalazł tysiące lat później The Shadowed One. Ku niewiedzy Kojola, Artakha nakazał Zakonowi Mata Nui zabić wszystkich, którzy znali położenie wyspy. Tobduk sprawił, że wirus Kojola uciekł i pożarł pancerz Makuty, a następnie Antidermis Kojola spłonęło w kuźni Xian.

Alternatywne Wszechświaty[]

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa[]

W tym alternatywnym wymiarze Kojol był jednym z trzech Makuta zamieszkujących Archiwa, wraz z Teridaxem i Kriką. Później dołączył do bitwy w Koloseum z ruchem oporu dowodzonym przez Pohatu. W trakcie walk jego zbroja została zmiażdżona przez Toa Żelaza, a esencja spalona przez Toa Plazmy.

Cechy i umiejętności[]

Nawet jak na Makuta, Kojol był niezwykle tajemniczy i nie dzielił się swoją wiedzą z innymi - zachował chociażby położenie Artakhi dla siebie. Jego wiedza uczyniła go aroganckim i nieznośnym.

Jak inni Makuta, Kojol posiadał władzę nad żywiołem Cienia, zdolność tworzenia Kraata oraz ich wszystkie 42 moce.

Pojawienia[]

Książki Online

Przewodniki

Inne

Story Serials

Advertisement