FANDOM

Koloseum
350px-Coliseum2
Miejsce
Status Rozmontowane
Położenie Metru Nui

Koloseum to ogromna wieża w centrum Metru Nui. Na dole znajduje się elektrownia miasta. Zamiast dachu ma stadion z podłogą złożoną z protodermicznych posadzek, a po bokach ma iglice. Jedna z iglic jest większa i ma wmontowaną windę. Na szczycie mieści się siedziba Dume. Kiedy Turaga Dume został umieszczony w Sferze Matoran, Makuta zaczął sprowadzać Matoran do Koloseum w okresie Wielkiego Kataklizmu. Potem ta wieża została opanowana przez Visoraki. Wprowadzono wtedy małe zmiany np. posprzątano zwalony posąg, zainstalowano "domofony" i postawiono tron Sidoraka w siedzibie Dume. Ale Toa przybyli i odbili Koloseum z ich rąk. Obecnie w jego korytarzach nadal znajdują się Toa Hagah wraz z Makutą Miserixem (obecnie nieaktywnym, przemienionym przez Teridaxa w malowidło ścienne).

Trivia

  • Po odrodzeniu Wielkiego Ducha, wieża została naprawiona na skutek mocy Włócznii Artakhi.
  • Symbolicznie Koloseum jest przedstawiane jako kilka trójkątów (np. na opakowaniach setów)
Pic3785F5FD-4253-4597-8A86-7E11D7FF2DA8
  • W Wojnie Przeznaczenia (cz. 3) Toa Hagah mają za zadanie zniszczyć Koloseum, lecz Toa Mahri nie wierzą w ich dobre intencje.
  • Toa Hagah jako pierwsi natknęli się na nazwę Bara Magna, Spherus Magna itp. oraz znaleźli ciała 2 Glatorian ognia i dżungli.
  • Wycieczka po koloseum kosztuje 5 Widgetów.
  • Pod Koloseum znajduje się Procesor Rdzenia.