FANDOM

"Nowy rok BIONICLE przynosi nam nowego rysownika z mroczniejszym stylem. Usiedliśmy ze Stuartem Saygerem, by porozmawiać o pracy nad komiksami BIONICLE..."
— Narrator
Zapłon
Ignition0
Komiks
Ilustrator Stuart Sayger

Zapłon to specjalny komiks zawierający wywiad z rysownikiem Stuartem Saygerem, wydany w styczniu 2006 roku. Stanowi zapowiedź kolejnej serii komiksów BIONICLE.

Wywiad

Od jak dawna jesteś profesjonalnym artystą i nad jakimi innymi projektami pracowałeś przed BIONICLE?

  • Rysuję komiksy całe swoje życie, ale profesjonalnie gdzieś od 3 lat. Zajmuję się własnym komiksem, Dreszczami w Ciemności, i pracowałem parę razy przy grach karcianych.

Jak dostałeś pracę przy rysowaniu BIONICLE?

  • Jakiś czas temu, w tym roku, promowałem swój własny komiks na zlocie fanów komiksów i spotkałem tam jednego z kierowników artystycznych DC Comics. Pokazał moje komiksy Jamesowi Gardnerowi, edytorowi BIONICLE, który skontaktował się ze mną. Czuję się zaszczycony, że wybrano mnie, bym ilustrował BIONICLE. Wiem, że moja kreska będzie inna niż poprzednie... mroczniejsza, bardziej dramatyczna. Mam nadzieję, że jesteście na to gotowi!

Jakie, według ciebie, są największe wyzwania przy pracy nad tym projektem?

  • Największym wyzwaniem dla mnie będzie dorównanie temu, co było przede mną. To świetne uczucie, pracować przy projekcie i wiedzieć, że fani są zainteresowani twoją pracą. BIONICLE cieszyło się świetną, długą serią komiksów, ale w tej nowej serii pojawią się nowa historia, nowe postacie, no i nowy rysownik. Ten komiks będzie inny od komiksów BIONICLE, do których fani się przyzwyczaili. Mam nadzieję, że ten nowy kierunek pobudzi ich wyobraźnię, tak jak pobudził moją... Nie mogę się doczekać, by stawić czoła temu wyzwaniu!

Co interesuje cię w BIONICLE?

  • BIONICLE daje mi dwie rzeczy, które zawsze chciałem od budowli LEGO: możliwość zaprojektowania i zbudowania postaci oraz mechaniczne funkcje jak ze skomplikowanych zestawów. Złóż te dwie rzeczy razem, a dostaniesz paczkę z prawdopodobnie najbardziej pozowalnymi figurkami akcji na planecie. To naprawdę coś.

Bawiłeś się LEGO, gdy byłeś dzieckiem?

  • Oczywiście... żartujesz sobie ze mnie? Wciąż pamiętam, jak wyrzucaliśmy je na podłogę z moim najlepszym przyjacielem, by budować statki kosmiczne. Zbudowałem tyle fajnych modeli... ale, koniec końców, poświęciłem je wszystkie, by stworzyć moje największe LEGO-arcydzieło!

Linki zewnętrzne