Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Musi być coś, co możemy zrobić!"
"I jest. Miałem nadzieję, że nigdy nie będę musiał tego robić... to może oznaczać koniec wszystkiego. Przyzywam... Maskę Czasu!"
Toa Nuva Lewa i Tahu
Kwestia Czasu...
AMatterofTime
Komiks
Alternatywny tytuł Kto powstrzyma Bohrok-Kal?
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Randy Elliott

Kwestia Czasu... to jedenasty komiks z serii BIONICLE. Był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na marzec-kwiecień 2003 roku.

Streszczenie[]

Toa Nuva Tahu prowadzi rój Tahnoków w ataku na Nuhvoka-Kal, ale ten sprawia, że maszyny odlatują w kosmos, a następnie przyszpila Tahu mocą Grawitacji do ziemi.

Gali, Lewa i Kopaka tworzą Toa Nuva Kaita Wairuhę, by pokonać trójkę Bohrok-Kal. Oceniwszy sytuację, Kohrak-Kal, Gahlok-Kal i Lehvak-Kal sami tworzą Kaita i atakują Toa.

Gdzie indziej, Pohatu i Onua obserwują Tahnoka-Kal, po czym zaczynają swój plan. Onua wychodzi z ukrycia i szydzi z elitarnego Bohroka. Rozwścieczony Tahnok-Kal strzela strumieniem błyskawic w Toa Nuva, a wtedy Pohatu kopie wygładzony kamień tak, że ten odbija błyskawice w drzewo za Tahnokiem-Kal. Drzewo pada i ogłusza maszynę. Toa zabierają jej Krana-Kal, które oznajmia, że Kal wyruszają do gniazda Bahrag. Pojawia się wtedy Turaga Nokama i mówi, że z pomocą Boxorów zdobyli Krana-Kal. Krana-Kal powiedziało Turadze o Bohrok-Kal i ich misji. Nokama potwierdza słowa Krana-Kal, że Bohrok-Kal wracają do gniazd. W międzyczasie Tahnok-Kal ucieka, niezauważony przez Toa, z pomocą kilku Bohrok Va.

Pahrak-Kal otwiera wejście do komnaty więżącej Bahrag za pomocą swych mocy, po czym Kal wchodzą do środka.

Jakiś czas później Toa Nuva pojawiają się na miejscu i ruszają śladem Kal. Lewa wykonuje rekonesans i zauważa, że Exo-Toa same walczą z Kal, ale przegrywają. Bohrok-Kal niszczą sześć Exo-Toa i są gotowi, by umieścić skradzione Symbole Nuva w Sześcianie Nuva, co uwolni Bahrag z klatki Protodermis. Lewa wraca do drużyny i składa im raport, a zmartwieni Toa zastanawiają się, co robić. Kal nie zauważają Toa, ponieważ są pochłonięci swoim zadaniem. W akcie desperacji Tahu przywdziewa Kanohi Vahi, legendarną Maskę Czasu.

Postacie[]

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement