FANDOM

"Rok temu drużyna Toa została wyrzucona na brzeg tropikalnej wyspy. Byli oni sześcioma bohaterami z jednym przeznaczeniem - by przebudzić wielkiego ducha z głębokiego snu. Dzisiaj ich przeznaczenie dopełniło się.
Po raz pierwszy od tysiąca lat... Mata Nui powstaje!
"
— Narrator
Mata Nui Powstaje
Comic 15
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Leigh Gallagher

Mata Nui Powstaje to piętnasty komiks z serii BIONICLE Ignition oraz czwarty i ostatni z podserii Bitwa o Moc.

Streszczenie

Matoranin Cienia imieniem Kirop szamocze się w uścisku Takanuvy, aż zostaje uderzony przez dźwiękowy atak Klakka - jego wewnętrzne światło zostaje mu przywrócone. Takanuva, Kirop i Tanma obmyślają plan, by wyleczyć pozostałych Matoran Cienia i ewakuować Av-Matoran z Karda Nui nim przebudzenie Mata Nui zniszczy Karda Nui.

W międzyczasie Kopaka odzyskuje Jetraxa T6, po tym jak Antroz opuścił go, by zderzył się z Rockohem T3 i Axalarą T9. Toa używa lodowych ścian, by powstrzymać zderzenie się pojazdów. W tym samym czasie Antroz oznajmia pozostałym Makuta, że plan Teridaxa jest bliski ziszczenia.

Gali, wciąż przebywająca w Codrexie, odkrywa, że do przebudzenia Mata Nui potrzebują sześciu ogromnych kamieni świetlnych, ale zajęłoby to zbyt wiele czasu. Dlatego też prosi Toa Ignikę, by użył swoich energii i przyspieszył proces. Choć na początku nie jest do tego skłonny, ostatecznie Toa Ignika zgadza się i poświęca swoje ciało, by przebudzić Mata Nui - rozpoczyna to Burze Energii w Karda Nui. Makuta giną w burzy, lecz Toa udaje się uciec dzięki pojazdom. W tym momencie Mata Nui podnosi się z morza.

W Metru Nui rozpoczyna się świętowanie na cześć przebudzenia Wielkiego Ducha. Nagle gwiazdy nad miastem kształtują Kanohi Kraahkan, a Teridax wyjawia swój plan - przejął ciało Mata Nui, a następnie uwięził Wielkiego Ducha w Ignice i wystrzelił w kosmos.

Maska Życia leci przez kosmos w niezbadanym kierunku, a Mata Nui przysięga, że powróci.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne