Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Bohaterowie Mata Nui... bracia... nadszedł czas, byście poznali prawdę - nie jesteście pierwszymi Toa!"
Turaga Vakama
Sekrety i Cienie
SecretsandShadows
Komiks
Alternatywny tytuł Co jest sekretem Vakamy?
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Randy Elliott

Sekrety i Cienie to piętnasty komiks z serii BIONICLE. Był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na listopad-grudzień 2003 roku.

Streszczenie[]

Po odkryciu Metru Nui, Kopaka, Tahu i Gali wraz z Nokamą wspominają wyspę Mata Nui i żegnają się z nią.

W międzyczasie Turaga Vakama opowiada Takanuvie i Jallerowi historię o starciu Toa Nuva z Rahkshi Kaita jako przykład, dlaczego nie wolno oceniać sił wroga jedynie po jego wyglądzie.

Kopaka, Lewa i Tahu gonią Rahkshi, aż natrafiają na część Le-Wahi zniszczoną przez nieznaną siłę. Wtedy napotykają dwóch Matoran, których maski zostały skażone. Po chwilowym uwięzieniu Matoran w ścianie lodu, Toa znajdują Kraata Cienia, które zatruło maski Matoran. Lewa używa na nim siły, ale Toa zdają sobie sprawę, że ktoś inny powalił drzewa dookoła, zatem ruszają w pogoń. W trakcie poszukiwań Tahu zaczyna być coraz bardziej zdenerwowany, a Kopaka przestraszony. Lewa zdaje sobie sprawę, że ich wrogami są Rahkshi Kaita. Jedno z nich tworzy tornado, które odrzuca Tahu i Kopakę, a drugie zaczyna wysysać energię z Lewy. Kopace w ostatniej chwili udaje się stworzyć lodowe lustra, które odbijają atak Kaita w drugie Kaita. Toa wycofują się, by przegrupować się z innymi Toa Nuva, lecz zanim to czynią, Tahu zrzuca na Kaita wierzchołek góry.

Później, po skończeniu opowieści, Turaga zbierają Toa Nuva, by opowiedzieć im o tajemnicach Metru Nui, tłumacząc przy tym wagę przeszłości oraz to, że zamierzali podzielić się tymi historiami wcześniej. Vakama ujawnia wtedy Toa Nuva, że nie są oni pierwszymi Toa.

Postacie[]

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement