FANDOM

"Bohaterowie Mata Nui... bracia... nadszedł czas, byście poznali prawdę - nie jesteście pierwszymi Toa!"
Turaga Vakama
Sekrety i Cienie
SecretsandShadows
Komiks
Alternatywny tytuł Co jest sekretem Vakamy?
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Randy Elliott

Sekrety i Cienie to piętnasty komiks z serii BIONICLE. Był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na listopad-grudzień 2003 roku.

Streszczenie

Po odkryciu Metru Nui, Kopaka, Tahu i Gali wraz z Nokamą wspominają wyspę Mata Nui i żegnają się z nią.

W międzyczasie Turaga Vakama opowiada Takanuvie i Jallerowi historię o starciu Toa Nuva z Rahkshi Kaita jako przykład, dlaczego nie wolno oceniać sił wroga jedynie po jego wyglądzie.

Kopaka, Lewa i Tahu gonią Rahkshi, aż natrafiają na część Le-Wahi zniszczoną przez nieznaną siłę. Wtedy napotykają dwóch Matoran, których maski zostały skażone. Po chwilowym uwięzieniu Matoran w ścianie lodu, Toa znajdują Kraata Cienia, które zatruło maski Matoran. Lewa używa na nim siły, ale Toa zdają sobie sprawę, że ktoś inny powalił drzewa dookoła, zatem ruszają w pogoń. W trakcie poszukiwań Tahu zaczyna być coraz bardziej zdenerwowany, a Kopaka przestraszony. Lewa zdaje sobie sprawę, że ich wrogami są Rahkshi Kaita. Jedno z nich tworzy tornado, które odrzuca Tahu i Kopakę, a drugie zaczyna wysysać energię z Lewy. Kopace w ostatniej chwili udaje się stworzyć lodowe lustra, które odbijają atak Kaita w drugie Kaita. Toa wycofują się, by przegrupować się z innymi Toa Nuva, lecz zanim to czynią, Tahu zrzuca na Kaita wierzchołek góry.

Później, po skończeniu opowieści, Turaga zbierają Toa Nuva, by opowiedzieć im o tajemnicach Metru Nui, tłumacząc przy tym wagę przeszłości oraz to, że zamierzali podzielić się tymi historiami wcześniej. Vakama ujawnia wtedy Toa Nuva, że nie są oni pierwszymi Toa.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne