FANDOM

"Możecie mnie opóźnić, ale nie jesssteście w ssstanie mnie pokonać! Jesssstem teraz jednym z Metru Nui. Jessstem tym miassstem, a ono jesssst mną!"
Morbuzakh
Nasiona Zła
Comic18-SeedsofDoom
Komiks
Alternatywny tytuł Starcie
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Randy Elliott

Nasiona Zła to osiemnasty komiks BIONICLE i trzeci z serii BIONICLE: Metru Nui. Był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na maj-czerwiec 2004 roku.

Streszczenie

W drodze do Głównego Korzenia Morbuzakha, Toa Metru i Matoranie napotykają oddział Vahki, ale udaje im się schronić w opuszczonej kuźni. Nagle, spadają na nich setki nasion Morbuzakha. Zaczynają kiełkować i owijają Toa Metru i Matoran w pnącza. Z pomocą Nuju uciekają z uścisku Morbuzakha i chowają się za drzwiami. Toa zdają sobie sprawę, że drzwi nie powstrzymają pnączy, dlatego Vakama każe Nuju i Onewie zniszczyć budynek. Dwaj Toa tworzą ogromne kolumny Lodu i Kamienia, a następnie sprawiają, że te spadają, co niszczy budowlę.

Podczas zamętu Ahkmou próbuje uciec. Onewa zdaje sobie sprawę, że to on był zdrajcą, i staje z nim twarzą w twarz, wyjaśniając swoje podejrzenia tym, że - w przeciwieństwie do pozostałych Matoran - Ahkmou nie był w niebezpieczeństwie, gdy został znaleziony. W tym samym czasie Nuju wyjaśnia Nokamie jak udało mu się wcześniej uciec i pomóc pozostałym.

Po przebyciu wielu przeszkód i zaprowadzeniu Matoran w bezpieczne miejsce, Toa wchodzą do Wielkiego Pieca i zauważają Główny Korzeń, wypełniający przepastne pomieszczenie. Główny Korzeń przemawia telepatycznie do Toa i informuje o swojej potędze oraz wyjawia, że nakazano mu przepędzić Matoran do centrum miasta - Koloseum. Roślinie udaje się wykraść Wielki Dysk Whenuy. Jednakże, z pomocą Nokamy, Nuju tworzy lodowy kilof, który pozwala Whenule przeciąć pnącze i odebrać dysk. Matau pomaga Nuju i Whenule uciec przed pnączami.

Podczas bitwy, Toa Metru wykorzystują niemal całe pokłady swoich Mocy Żywiołów w walce z pnączami i ostatecznie podstępem sprawiają, że Morbuzakh przyciąga ich bliżej. Wtedy używają Wielkich Dysków, które tworzą bańkę energii. Bańka otacza Główny Korzeń, odcina go od pnączy i zabija.

Toa Metru odzyskują Wielkie Dyski i uciekają z zapadającego się budynku. Wyszedłszy na zewnątrz, Toa patrzą, jak pnącza rośliny obracają się w pył. Po osiągnięciu zwycięstwa Toa kierują się do Koloseum, lecz Nokama zastanawia się, kto rozkazywał Morbuzakhowi, dlaczego i czy ten ktoś zaatakuje ponownie.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne